|
|
|
|---|---|
|
Har BMW originalförsäkring idag men tänkte byta till något billigare när vagnskadegaranting gått ut. När jag för några månader sen kollade premier för helförsäkring hos olika bolag kunde jag komma undan med ca 7.000 per år hos billigaste (Gjensidige) och några andra bolag var inte långt efter. När jag kollar nu startar priset på dryga 16.000 hos billigaste. De enda som ligger kvar något så när på samma nivåer är Original och If. Kan det vara så att senaste tidens stöldvåg av rattar och nav har påverkat premierna så brutalt hos alla förutom Original och If (som också står bakom Original)? Mvh Christian | |
| Började räkna på en M3 för ungefär ett år sen, priserna ligger kvar på samma nivå hos de som ens är villiga att ta den. Så nej, ingen skillnad för min del. | |
|
Skumt! Kan det vara så att 5 serien (F1x) är den som varit mest drabbad? Undrar om t.ex. Gjensidige kan svara på varför de höjt premien till drygt det dubbla på några månader? |
|
|
Precis tagit offerter på mina nyinköpta F36. Typ samma pris som min gamla E92. 197kr i månaden med halvförsäkring ;) tror de va närmre 500 med hel, precis som den gamla. (Motormännen) (Länsförsäkringar var 100kr dyrare i halv) sen kollade jag inte fler. Eller jo, ICA ville ha 16papp om året för hel..hahaha, Motormännen typ 6lock :) |
|
| Alla, inklusive Motormännen, vill ha minimum 16.000 för min F11 (förutom Original och If som ligger på dryga 12)... :-( | |
|
Det är väl just 5-serien som drabbats av flest stölder, så att premierna skjuter för just den modellen är inte så konstigt. Dessutom börjar ju din 535:a närma sig tre års ålder, och tre år gamla bilar körs inte lika försiktigt - rent statistiskt sett - som nästan nya bilar, vilket ju också tyvärr gör bilen dyrare för försäkringsbolaget och därmed dyrare för dig. |
|
|
Är det främst 5-serien som drabbats? De bilar jag med egna ögon sett drabbats är 2st 2-serie coupe/cab, 1 4-serie GC samt en 3-serie touring. Tror alla är lika drabbade från 1-5 serien, dvs de med "nya" sportratten som ser likadan ut i alla modeller. |
|
|
Jag har ju inte ens "nya" sportratten... Undrar om de sänker tillbaks (ca 50%) om jag informerar dem om detta? ;-) |
|
| Fick hem försäkringsbrevet idag om att det är dags att förnya. 1,6% ökning på halvförsäkringen från aktsam, så de kan jag stå ut med. | |
|
Förnyade 135an hos aktsam igår. premieSÄNKNING med 0,25% :) /Jonas |
|
| Trevligt, men de äldre bilarna är väl inte utsatta för de systematiska stölderna heller? | |
|
nej så är det ju... men annars tycker jag det brukar ticka uppåt iaf 5%/år. /Jonas |
|
|
Försäkrar Aktsam högprestandabilar som 135i och M235i alltså? Det var som tusan, jag hade fått för mig att de bara höll sig till mer ordinära bilar (typ som min 90-hästars Polo TDI... :) /Masten |
|
| Uppenbarligen tycker inte aktsam de är särskilt högpresterande och det är jag glad för, de är tveklöst billigast av de bolag jag kollat upp. :) | |
|
Aktsam koncentrerar sig mer på en ägarprofil som innebär låg risk, enligt vad de sjävla hävdar i alla fall. Min förra 997 försäkrades hos Aktsam och min nuvarande A8 funkar också bra. De brukar ligga bäst till i pris för mig. MVH Christofer |
|
|
Aktsam 15.000.... Ingen annan som kollat pris på en F1x (M-Sport?, sexa?) det senaste? Mvh Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.