|
|
|
|---|---|
|
Bromspedalen tar väldigt djup och jag skall justera bakre bromsarna. Inte handbromsen. Undrar nu hur jag går till väga. Jag har trumbromsar bak. Har sökt på tidigare inlägg utan resultat. Haynes mekhandbok tar ej upp detta. 318 -91 (E36). Tacksam för svar och spekuleringar! /Henrik | |
|
Jodå, kolla kapittel 9.7 bild 5.6d så ser du hur han pillar med mejseln genom hålet. Den kransen ska du snurra på med mejseln för att spänna/släppa. Hoppas att nummret på bilden stämmer med den svenska utgåvan. //Ticco www.ticco.com |
|
|
OK, Tack! Nummret stämmer inte. Finns dock bara en bild där han petar med mejseln. Ändå lite osäker på hur jag skall göra, men det brukar visa sig. Tack för ett bra svar. Mvh Henrik. |
|
|
Är inte bromsarna självjusterande? Låter som det är läge att byta backar eller trummor eller både och. /Anders C |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Standardjustering, justera tills du inte kan snurra trumman längre lossa tre hack på justerhjulet. trumman får inte gå tungt isåfall får man lossa något ytterligare hack. MVH Hasso |
|
Tack för svaren. Stämmer det att man bara kan skruva kransen ett halvt varv. Låter mkt litet tycker jag. Skall byta bromsbackarna och hjulcylindern. Mvh Henrik. |
|
|
Stämmer inte. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.