|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Haft en del Bmw:s under åren men ska nu på fredag titta på en 740 -95. Enligt ägaren har den pixelfel - Det kan jag leva med och eventuellt fixa själv. Ägaren säger dock att bilen spårar och känns lite ostadig runt 90 km/ tim!! Säger att det kanske beror på att däcken inte är balanserade. Jag har hört att detta kan bero på bussningar i framvagnen är kassa och ev stagen också?? Någon som har erfarenhet av detta och eventuella reparationskostnader? Bilen är besiktigad till april -2017. Enligt ägaren går motor och växellåda bra - och enligt bilderna så ser bilen hel och fin ut (välvårdad).. Men vill inte hamna i en situation med reparationskostnader som är skyhöga. Läst om 740:ans problem på forumet. Men vill vara förberedd. Ska man backa eller slå till. Allt beror naturligtvis på priset - Han begär 30 000 kr. Borde vara prutmån. | |
|
Om det är framvagnen, så finns det ju satser som är helt ok på ebay. Länk Min verkstad skulle ha ung 2000 för montering. Om du gör det sjäv blir det ju inte så hisnande kostnad... |
|
|
"Men vill inte hamna i en situation med reparationskostnader som är skyhöga." Mja... det och sjua låter inte helt omöjligt tyvärr ;) __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Hej, Du ber visserligen inte om allmänna köpråd, men det är precis som Kaffeh antyder, att en gammal sjua (med många mil? 30k +?) med all säkerhet kommer att kräva tid och/eller pengar, beroende på hur mycket du mekar själv. Framvagnen kan förvisso misstänkas, men likaså bakvagnen, även om jag själv aldrig haft problem med den senare. Men om bilen har haft en körglad ägare, kan nog en del upphängningsdetaljer vara slitna där bak. Sådana ändå isolerade problem tycker jag man kan leva med. Man fixar dem och sen är det bra. Fast man kan vara övertygad om att andra behov av fixning kommer att visa sig ganska löpande. Det gäller att gilla det. Bilen gillar du garanterat. Värre är det då med den nästan obligatoriska rosten på E38, en fiende som knappt går att kämpa ned. Kolla trösklar, skärmkanter, dörrarnas nederkanter och även tanken, om du kan, där den är bultad i sidorna. Tanken går att byta (ca 8kkr för själva tanken) även om det är rätt bökigt, så den faller under kategorin engångsåtgärder. Men annan rost tar ner både glädjen och värdet betydligt. Lycka till vid syningen! Berätta gärna hur det gick! /Lennart |
|
|
Upplevde att min spårade lite när jag köpte den och däcken var rätt slitna. Efter byte till nya däck försvann problemet. Har på senare tid bytt lite stag i framvagnen, mest pga skrammel... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.