|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver eftermontera en motorvärmare på bilen eftersom jag köpt den på aningen varmare breddgrader. Vilken typ är bäst till e39? Då menar jag både i funktion kostnad och installationskostnad då jag inte tänkt göra det själv. | |
| Hint: marin849 :) | |
| Defa's är av anliggningstyp dvs du behöver inte rycka en frostplugg. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Liten kupevärmare i motorrummet |
|
En av dessa skulle jag själv vilja montera, jag har dock inte länge någon laddstolpe jag kan nyttja :/ Länk |
|
| Kupévärmartricket har jag faktiskt funderat på, körde det på en gammal Mazda jag hade som motorvärmaren pajade på. Undrar dock om det inte blir för omständligt i längden. | |
| För då blev jag också tvungen att täta, lade alltid över en presenning över huven då också. | |
|
Installerade DEFA-värmare på Mekonomen. Nu när det är ca -3 grader ute så efter ca 3h värmning kommer värmen inte ens upp till blått, utan bara till första strecket. Är detta normalt eller bör jag reklamera detta? Känns sådär, om det skulle bli -20 eller mer i vinter... |
|
| Min erfarenhet är att nålen bara rör sig ytterst lite vid start efter 3 timmar med motorvärmare. På bilen jag hade blockvärmare rörde den sig inte alls :S | |
|
Jag har slangvärmare med cirkulation på båda mina e39:or. På 530 hade jag kontaktvärmare först men det var ju helt värdelöst. Så här ser det ut när jag kliver in i bilen efter ca 3h värmning med en utetemp på ca -5: Länk Mvh Ola |
|
|
Efter ~4 timmar med kontaktvärmare på oljetråget i nollgradigt var oljetempen uppe på 26 grader. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.