|
|
|
|---|---|
|
Har fått tag på en 520i E28 automat med paj automatlåda men i övrigt bra skick... Jag har ju en manuell 520i rostig jävel men drivlinan är bra... Tänkte höra om det är möjligt att skifta drivlina på automatarn till min manuella??? Utan större modifieringar... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 | |
|
Bara å hiva över allt. Om du inte ska flytta över motorn så tänk på att du måste plocka med dig svänghjulet + lagret som sitter i veven. //Ticco www.ticco.com |
|
E30poppe |
fisk... |
E30poppe |
eller vad säger du rolle??? (cosmos) |
518i slow mobil |
Flytta över allt, men tycker det e synd att du inte behåller denna... Duhade ju så kul planer för den... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Kör upp på torsdag 07.45 |
|
Låter bra det, blir nog inhandling av en stycke automatare i helgen =) 518i slow mobil: jo de hade jag ju, men eftersom jag inte har orken att fixa all rost jag hittade... Så fick jag trag på en automatare billigt, men killen som äger den säger att den är fräsch i plåten =) Skulle få den billigt så det är ju bara att slå till och försöka göra verklighet av planerna på den istället... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Kolla bilen noga då innan köp så att den inte är rostig....speciellt tröskellådan.Jag köpte en 525i -88 för ett tag sen vilket jag nästan ångrar för den var väldigt rostig vid domkraftsfästena och längst fram på tröskellådorna :( detta är i skrivande stund dock fixat efter 4 dagars hårt svetsande :( nää fy för rost det är inget kul jag vet...svetsade ju en del på min före detta E28:or :)fast man fick ju mycket glädje tillbaka så det blir nog en till E28:a nån gång i livet som ska göras iordning till toppskick och bara köras på sommaren :) det vore nått det!!! Lycka till med köpet då :) Mvh Ricke |
|
518i slow mobil |
jo, du får göra det... Tycker ändå du ska slita färdigt med din 520 som du har nu... Men ditt val... Jag har svetsat i typ två månader nu, och all rost e inte borta ändå... Så mycket va det... =) E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Kör upp på torsdag 07.45 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.