|
|
|
|---|---|
Transocean |
Tittade lite på mina lister på min 320dA-2011, det är rostangrepp på bägge sider vid B-stolpen (vertikala svarta högglanslister mellan dörrar). Tror ni att det går att byta dessa på rostgarantin? I norge är det 12 års rostgaranti (gäller genomrostning). Annars ser bilen rostfri ut. |
|
BMW brukar anse att rostskyddet inte gäller lister, endast kaross. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Instämmer med tegel! Men du kan ju alltid försöka - du har inget att förlora på det. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Nej nej, skall på BMW i morgon och sista fordonskontroll har jag också genomfört för 18 mån så.....liste hit och dit eller kaross, listen sitter ju på karossen...och rostar |
|
Tja, du frågade vad vi trodde.... Och utifrån tidigare trådar med samma frågeställning/problem, är bilden rätt klar att BMW aldrig/sällan tar dessa lister på någon rostskyddsgaranti eller goodwill. Men försök att få dem på garantin! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Ja, jag skall återkomma i morgon när jag besökt BMW, verkar vara rätt vanligt på E46/E90, vet ni varför BMW nekat att byta dom? Och vad dom eventuellt kostar på en E90 sedan? |
| Dom kommer blåneka tyvärr! Har dom gjort iaf mig o MÅNGA andra. Precis som Johan skriver. | |
| Dom kostar runt 750kr st | |
Transocean |
Hur sitter dom fast? Med klips? Rostar säkert bak också? Nu rostar dom i bakkanten, inte en chans av stenskot eller dyl. |
|
Sitter med 2st torx skruv bakom gummilisten där rutan går, så ner med rutan å ta bort gummilisten så att du kommer åt skruvarna, den nedre är lite pillrig att komma åt, men det går. Sen drar du listen bakåt å uppåt så har du den i handen. Köp sen lite halvblank, sidenmatt svart färg å lacka dom själv. Har fixat mina på båda sidor, blev kanon. |
|
| Rost på B-listerna är vanligt på E9X. Men det går inte på goodwill via den 12 åriga rostskyddsgarantin utan på fabriksgarantin bara. Så är bilen äldre än 2 år från utagningsdatumet är det kört. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.