AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.089

Högglansliste på B-stolpen rostar; garanti?

Transocean
Tittade lite på mina lister på min 320dA-2011, det är rostangrepp på bägge sider vid B-stolpen (vertikala svarta högglanslister mellan dörrar). Tror ni att det går att byta dessa på rostgarantin?
I norge är det 12 års rostgaranti (gäller genomrostning). Annars ser bilen rostfri ut.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
BMW brukar anse att rostskyddet inte gäller lister, endast kaross.

/M

Mina bilar: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Instämmer med tegel!

Men du kan ju alltid försöka - du har inget att förlora på det.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Transocean
Nej nej, skall på BMW i morgon och sista fordonskontroll har jag också genomfört för 18 mån så.....liste hit och dit eller kaross, listen sitter ju på karossen...och rostar
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, du frågade vad vi trodde....

Och utifrån tidigare trådar med samma frågeställning/problem, är bilden rätt klar att BMW aldrig/sällan tar dessa lister på någon rostskyddsgaranti eller goodwill.

Men försök att få dem på garantin!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Transocean
Ja, jag skall återkomma i morgon när jag besökt BMW, verkar vara rätt vanligt på E46/E90, vet ni varför BMW nekat att byta dom? Och vad dom eventuellt kostar på en E90 sedan?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Dom kommer blåneka tyvärr! Har dom gjort iaf mig o MÅNGA andra. Precis som Johan skriver.
ev
129
evo
Bmw 325i -10
Dom kostar runt 750kr st
Transocean
Hur sitter dom fast? Med klips? Rostar säkert bak också? Nu rostar dom i bakkanten, inte en chans av stenskot eller dyl.
ev
129
evo
Bmw 325i -10
Sitter med 2st torx skruv bakom gummilisten där rutan går, så ner med rutan å ta bort gummilisten så att du kommer åt skruvarna, den nedre är lite pillrig att komma åt, men det går. Sen drar du listen bakåt å uppåt så har du den i handen.
Köp sen lite halvblank, sidenmatt svart färg å lacka dom själv.

Har fixat mina på båda sidor, blev kanon.
Rost på B-listerna är vanligt på E9X. Men det går inte på goodwill via den 12 åriga rostskyddsgarantin utan på fabriksgarantin bara. Så är bilen äldre än 2 år från utagningsdatumet är det kört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.