|
|
|
|---|---|
|
Precis vad jag alltid trott och medans bilismen under många år be -straffats/-skattats allt hårdare har flyget mer eller mindre kommit undan... Länk | |
|
Vem bryr sig längre, regeringen skattar ihjäl folk oavsett, om du tror de har en miljöagenda så är det bara en täckmantel för att suga ut mer pengar ur vissa grupper, i detta fall bilismen ovan. Senaste idiot beslutet är ju skatten på solceller, dom är verkligen skärpta i Rosenbad. Enda lösningen är att flytta från landet, det kommer fortsätta så här långt efter både du och jag är borta från den här världen och många generationer efter. Bilismen har alltid dessutom varit deras kassako av olika slag. |
|
|
Att flyget är en stor miljöbov har varit känt länge, likaså att flyget inte alls bär kostnaderna som det ger upphov till, möjligen visar detta att situationen är ännu värre än vad man trott. En enkel tumregel har varit att det innebär lika stor miljöpåverkan att transportera en människa en km med flyg som att köra en km med en bil. Då kan man lätt inse vad en semesterresa till Thailand innebär … Kruxet med flyget är det drivs av stora företag som kan se till att flytta verksamheten och därmed lättare undgå beskattning än vad som är möjligt för oss bilister. Felet är inte att dagens bilism beskattas för lite, utan att flyget beskattas alldeles för lite, men det kräver internationella överenskommelser och de är svåra att få till. När det gäller skatter stör jag mig väldigt mycket mer på att arbete beskattas alldeles för mycket, än att vi har dagens skatter på biltrafiken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.