AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.064

Klonkande och skrapande ljud?

St
2
Streit
328i -98
Tjena,

Igår var jag ute och körde med min BMW E46 328i 98 och allt kändes normalt. Plötsligt så kom 2 klonkande ljud och sedan ett skrapande ljud. *klonk* *klonk* *skraaaaaaaaap*, bilen skakade till vid de klonkande ljuden typ som att jag hade kört på något (Vilket jag inte gjorde). Jag stannade och kollade och såg att det rann en vätska under bilen(Typ under växellådan). Vätskan luktade inget, var inte klibbig, hade ingen färg, den var precis som vanligt vatten.
Bilen startar som den ska och ingen varningslampa lyser. När man försöker köra så kommer det ett skrapande ljud från vänster bakdäck (första gången jag försökte köra så kom det ett klonkande ljud igen och det skakade till, men det hände bara 1 gång).

Har ingen aning vad detta kan vara, vätskan behöver inte ha något med det och göra eftersom att problemet verkar vara vid bakdäcken. Har funderat om det kan vara något med bussningar/drivaxel/bakaxel eller liknande.

Någon som varit med om liknande eller vet vad det kan vara?

Tack i förhand!
Kan vara så enkelt att du fått in en sten mellan bromsskivan och bromsskölden, väldigt vanligt.
Prova att backa och köra framåt omväxlande, brukar lossa då.
St
2
Streit
328i -98
Tack för svar, verkar vara en sten mellan bromsskivan och bromsskölden som du skrev. Lyckas inte få bort den, i värsta fall får jag ta och skruva loss lite om ingen har något annat tips.
Ni
962
Nip
320i-04
Vätska kan vara AC:ns kondensvatten, blir alltid en liten pöl under och alldeles vid växellådan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.