|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som kan tipsa om en bra och säker parkering vid Arlanda? Kommer resa bort ca 2 v och har tyvärr inte möjlighet att lämna bilen hemma pga städgator m m. Vill ha en bra parkering med bevakning och även slippa överaskningar som bucklor, repor, dörruppslag m m när man är hemma:) Tacksam för alla tips! | |
|
Ta parkeringshuset mittemot terminal 4, är det P41 det heter kanske. Du kan boka veckoparkering om du går in på hemsidan. Åk längst upp och ta en ytterplats, inte fått någon bredvid mig än där. |
|
|
Tack för tipset Grelle! Ska kika på detta. Har du koll på de andra phusen som skycity, P21, P45 mm jämf med denna? Dem ligger lite lägre i pris:) Alfa/Beta kanske man utesluter om man vill va på säkra sidan?:) |
|
| Alfa och Beta tycker jag känns OK. Hyfsat smidigt med bussarna också. | |
|
Har parkerat många gånger på Arlanda och provat olika parkeringar men inget slår Lindskrog välj ute eller inne väljer du inne så slipper du ta nycklarna med dig och bilen framkörd när du kommer tillbaka. Länk |
|
|
Jag använder alltid dessa: Länk Funkar hur bra som helst och bra priser. |
|
|
gto80: kollade på denna också, men tycker du att den är bättre och säkrare än P-hus garagen som ligger precis vid terminalerna, t.ex P41, P51, P53 m m? Förbokar man dessa så kan man ibland få bra priser, ibland samma pris som Lindskrog och övriga... |
|
|
Jag ställde mig i parkeringshuset utanför terminalen 5 dagar, inga problem med bilen det finns nog bättre ställen. Jag skulle utan problem ställa mig på Alpa /beta. |
|
|
Jag parkerar på Lindskrog sedan förra året Länk sist blev det inomhus och då parkerar de anställda bilarna = ingen risk för dörruppslag, bilen var framkörd till att minibussen kom till parkeringen. Vissa gånger är det enbart mitt resesällskap som hämtas, lyxigt:). Finns andra liknande parkeringar med. Det är klart bekvämare och trevligare att bli hämtat med minibuss än alfa/betas fullstora bussar. Det är dessutom alltid folk vid den inhägnade parkeringen. Alfa/beta är det i princip fritt fram att ta vad man vill från bilarna, är jättemycket bättre vid parkeringarna nära terminalerna + som alltid risk för dörruppslag. Mvh Stephan |
|
|
Jag lägger min röst på parkeringen under terminal 5/4 (Skycity) Smidigt som f-n att bara ta hissen upp samt att det finns några p-platser för oss pedanter där man kan ställa bilen ganska fint nära en vägg utan andra p-platser bredvid samt att det kameraövervakas 24/7. Visst är den dyrare än andra alternativ men som sagt vill man vara fin får man lida pin. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
Tack för alla svar! GINO: Låter bra med dessa typer av platser:) Har även kikat på flygplatsparkering som Impnaz hänvisar till, dem verkar också bra. Får se vilken det blir, högsta prio är som sagt säkerhet och även minsta skadorisken :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Benstocken står jag alltid på sedan 1993 ny fin asfalterad parkering. Har provat nått annat vid tillfälle men det var grus och bilen såg för jäkligt ut när jag kom tillbaka. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| alltid stått på Alfa utom några som helst problem. Är det verkligen någon som någonsin haft problem med parkeringen vid Arlanda? | |
| Jag undrar samma sak. Har stått på beta vid mer än fem tillfällen och aldrig har problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.