|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är så att jag har märkt något underligt ljud som kommer från motorn på sistone, Man hör de endast på tomgång. Eller så är det jag som är lite paranoid (kan inget om dessa motorer) Tack på förhand | |
| Är det ingen som vet om det ska låta så? Man börjar bli fundersam om man ska fortsätta köra med bilen.. | |
|
Jag hörde inget konstigt. Tycker du att de låter från framkant eller bakkant av motorn? |
|
| Från framkant. | |
| Jag hör inget konstigt. | |
| Testa slå av ac:n och se om ljudet ändras. Misstänker ac-pumpens eller spännrullens löphjul. | |
|
Bilen går tystare med ac:n avstängd |
|
|
Alltid tystare med avstängd AC. Kolla alla remmarna. Gammalt trick är att hälla på ett par droppar glykol på dessa. Kan också vara ett lager (AC) som håller på att ge sig. Bilen har fyllt 15 år... |
|
| Okej! Ja de kan nog stämma de du skriver, Är det något man måste åtgärda rätt omgående eller kan man köra runt så som den är? | |
|
Generatorn som har dåligt lager kanske. Tyckte det lät därifrån när du filma över. Kan ju prova hålla skruvmejsel mot den och lägga örat till. Kanske du hör om det river i den. Kedjan som skramlar lite. Tror alla fall du kan köra bilen. Är oljan okej i nivå osv??? |
|
|
Tack för tipset, ska kollas. Olje nivån är bra, precis vid max skulle jag säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.