|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte beställa hem en sensormatta serienr(65776940424) till min bmw e60 2003 då det är betydligt billigare än att köpa från bmw. Någon som har tips på bra hemsidor som säljer sådanna, exempelvis från Tyskland? Tack på förhand! | |
|
Jag vet inte vart den finns att beställa, på ebay kanske. Jag har dock bytt sensormatta på min E61 med konfortstolar och det är inget jag rekomenderar. Väldigt svårt att få in den nya mattan samt att skinnet för mig sprack i ett hörn när jag försökte lossa det från stolen. Jag upplevde det som väldigt svårt att montera mattan i stolen då jag inte är sadelmakare och inte har de verktyg som krävs. Det finns ett alternativ till att byta mattan, även om detta inte är optimalt så hade jag gjort detta om jag visste hur svår stolen är. Man kan köpa ett motstånd på ebay som lurar bilen att tro att mattan är ok och att någon sitter i stolen. Mvh Victor |
|
|
Hej, Att ersätta mattan med en fejk, tycker jag är förstaval. Inget säkerhetsmässigt påverkas, du riskerar bara att passagerarsidans airbag löser ut i onödan, om det skulle hända något och ingen sitter i sätet. Kostnaden för en ny airbag i ett sådant läge kanske kan ses som försumbar. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.