|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, ny"frälst" BMW ägare (trots att jag varken har hår på ryggen eller är pizza bagare) ;-) som planerar att köpa mig en beggad Z4, Automat, årsmodell 2007(?) eller senare. Budget på ca 250-280 tusen (Räcker det?). M sport ratt och säten är något jag gärna vill att den ska ha, men vad mer måste jag tänka på - Vad bör man se upp med? Vilket/vilka miltal är viktiga att ta hänsyn till? Skillnad mellan de olika modellerna? Svensksåld eller import? Skedde det en speciell viktigt uppgradering något år som är av vikt efter 2007? Hur är det med bagageutrymmet när taket är infällt? Vad ligger årskostnaden på om man kör ca 1500 mil om året (april-sept?) Fått för mig att det är rätt tid att köpa under hösten, då bilarna ställs undan i garagen. Vill man inte köra med den under vintern? Tack för er tid och feedback. | |
|
Uppdatering till mig själv - *2009 elr senare *19' fälgar *Sportstolar *3.0(?) Är motorn så mycket roligare? *Blåtand |
|
| Köper du en e89 så köp med m-sport paketet, ett måste imo. Köp med 306hk-340hk motorn, lätt att man ångrar sig efteråt om man köper en mindre :P. | |
| För dom cashen skulle jag satsa på en Porsche ...:) | |
|
Hej, Har tittat på Porsche 911 carrera som är den jag tycker är snyggast/Coolast, iaf de efter 2006 när de fick ett "tjockare" hjulhus i ändan. Men då får man punga ut med en himla massa mer cash. 35i blir ett måste helt klart. En del bilhandlare som tar in tyskimport - känns spontant att det måste vara något skumt med det. När jag själv tittar på de tyska sidorn så ligger inte priserna spec mycket lägre samt att bilarna generllt verka gått fler mil. Ska nog ha en bra flax att hitta en sen årsmodell med låga miltal till önskad satt budget. Har rätt klart för mig nu vad jag vill ha som jag tror är rätt väg att. Finns det någon med mer input, tankar och ideer så bjud på. |
|
|
Innan jag köpte min Zäta så var jag skeptisk till automat tills jag testade en 35i med DKG-lådan. Den är helt underbar i kombo med 306 hk med gott bottendrag. Fungerar fantastiskt bra vid lugn sommarkörning och är till skillnad från traditionella automatlådor inspirerande vid aktiv körning. Det var ett tag sedan du startade ditt inlägg, så jag hoppas att du redan avnjuter trevlig bil. |
|
| Undvik 4-cylindrig motor ifall det alternativet finns. Kamkedjan är urusel, och monterad bakom motorn...så när den rasar, vilket den förmodligen gör, så måste motorn lyftas ur bilen. En sexa skall det vara. Lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.