AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.478

Skruvad 320D-10

Kan bara tipsa om en fifflad 320d med reg DPD 379
När nycklarna lästes av i Tyskland 201209 så hade den gått 16000mil 2 månader senare när den reggas i sverige har den gått 6300mil.
Idag har den gått 13000mil enligt mätaren men i verkligheten har den gått 23000mil.
Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Får man fråga hur du vet detta? Jävlar 16000mil på nästan exakt två år. Bilen togs i bruk juni 2010. Hur gör dom med serviceboken? Köper ny o fulstämplar med tyska service verkstäders namn? Hur lyckas dom komma över stämplarna? Lätt o se iofs om det e en fullstämplad bok. Då året serviceboken trycktes brukar stå. Vet iofs inte hur det e med BMW's.
Jag frågade på bilens historik i Tyskland.
Ägaren säger säg ha alla papper och historik på bilen, men dom har jag inte sett för det har varit så mycket oklarheter så det har inte varit lönt att åka och titta
En del av förklaringen har varit att motorn rasat vid 3000mil då den varit demo bil och blivit bytt och backad av BMW men det ger ändå inte svar på varför den gått 16000mil och sedan bara rullat 6000mil i sverige.
Detta skyller han också på BMW
Så ska man lägga på att den är backad en gång innan så har den rullat väldigt långt.
Lo
1
Loni44
BMW 320d touring
Hej!

Jag har råkat ut för den här luraren och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig om det är möjligt.
Du kan ringa mig på 0738442452
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.