|
|
|
|---|---|
| Hej!! Jag har e BMW 320 E36 -91... När jag satte mej i min bil och vred om nyckeln så visade min bensinmätare full tank... Både på färddatorn och den vanliga bensinmätaren... Det gär väl över tänkte jag... Men nu börjar den gå neråt presis som om där vore bensin i tanken... undra vad som händer när den visar tomt sen..?? Har du varit med om detta problem eller vet vad som kan va fel.. Mejla mej gärna.... Tack på förhand... //danne | |
|
Har du någon hum om hur mycket soppa du har i tanken? //Ticco www.ticco.com |
|
Deliq |
Att folk stjäl bensin ur tanken har man ju hört, men att någon fyller den åt en.... schysst :) M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tankgivarens motstånd felaktigt,eller dålig kontakt nånstans på vägen. som ger felaktigt OHM värde till instrumenten.Ett inte helt ovanligt fenomen speciellt när yttertemperaturen börja närma sig 0-strecket. Material ändrar ju form och karaktär på grund av omgivningstemperaturen. MVH Hasso |
| Hej! På andra bilar som jag meckat med så går mätaren i topp om man tar bort jord kabeln vid givaren på tanken eller vid instrumentalen!kan ju vara den som skakat loss eller börjat oxidera! /fredrik | |
| Prova med att lyfta upp tankarmaturen. Sitter under baksätet. Sladden på min hade släppt i löddningen. Blev något fel när man slog på tändningen och mätaren gick upp. | |
|
Min tankmätare har gått å blivit lite tjurig den med... Även fast jag tankar full så visar den bara 3/4 "fyllnadsgrad"... Nån som varit med om det förr? Är nästan säker på att tanken blir full (fyller tills pumpen "säger ifrån". Jag kan fortfarande köra lika långt på en full (3/4?) tank som förr... //Koffe |
|
|
Koffe: Jag har samma problem med min 320 (-92). Har fått lite olika besked kring vad problemet beror på. Senaste beskedet är att E36 skall ha två tankar och att givaren gett upp i den ena. Uppgiften kommer från en kollega till mig som ringde och kollade eftersom han funderar på att köpa bilen. En ny givare skulle kosta 400 - 1200 kr (exkl arbete) beroende på vilken som gett upp. Vet inte om det stämmer men det kanske kan vara till någon hjälp. |
|
|
Ja, jag har som sagt ingen aning... men två tankar?? Låter skumt =) Nåja... hade en V*#$o 245 förut, och då lärde jag mig köra efter trippmätaren så det ska man väl kunna lära sig igen i värsta fall =) Tack förresten! //Koffe |
|
|
Jag har problem med min 525:a 90. Tankmätaren storalltid på ca 65 liter av 80 möjliga. Även om soppan är slut o lampan lyser. Vad fan ska mam kolla?? //Alpina// |
|
| Caulev intressant, tycker ibland att mätaren varierar lite väl mycket på 535an med konstant tankvolym. | |
|
På E30:n är detta ett mycket vanligt problem. Oxid på kontakterna vid givaren (tanken) eller på anslutningen vid instrumentet är vanliga felkällor. /Kristian ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.