AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

Tvekande acceleration

Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Vid fullgas på tvåan trean och fyran (inte märkbart på ettan och femman) är det som om bilen hade turbo och behövde ett par sekunder på sig att jobba upp trycket innan effekten kommer. Är det någon som vet vad det beror på? Problemet är enbart när man "attackerar" gasen och känns inte om man bara accelererar måttligt. Kan det vara bränsletrycket som sjunker för snabbt och vad betyder det i så fall? Vaccum i tanken? Dålig pump? Jag har också funderat på om det kan bero på fördelaren och om typ fördelaraxeln kan ha för stort spel mot rotorn om ni förstår vad jag menar. Jag är jättetacksam för hjälp för jag känner att det börjar närma sig ett rejs med min kompis turbosaab och då vill man ju ha grejerna i toppform.

//Kalle
528i -86
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Kan vara förpumpen som inte fungerar, sitter i tanken.

Mvh Pontus.
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Kanske kan verka som en dum fråga men den är berättigad. Är du helt säker på att det sitter en förpump på bil (528i E28 -86) för jag har nämligen inte kontakterna till tanken inkopplade för de finns knappt kvar. ;) De var helt sönderfrätta på ett stift på vardera kontakt (en med tre stift och en med två). Jag har kört isärkopplat i över 100 mil och i början kände jag inte av några problem. Ett tag trodde jag att det satt två bränslenivåmätare i tanken för jag vet att det var sådant system till bränsleförbrukningsmätaren på andra BMW-modeller. Men det kanske inte stämmer då? Tack på förhand för all hjälp jag kan få.

//Kalle
528i -86
Paap Reeder
Hej!
Har Du ingen fungerande förpump får Du dessa problem om Du har mindre än halv tank.
MVH /// Paap Reeder 535/E28
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Hej!
Jag tänkte precis komma med inlägget att det verkar vara beroende av hur mycket bensin som finns i tanken. Tack så jättemycket för hjälpen grabbar. Vet ni förresten om det är kontakten med tre eller kontakten med två stift som går till pumpen? Den med två??
Tack igen!

//Kalle
528i -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.