AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.529

Vad betyder formuleringen "intressekoll"?

Sida 2 av 4
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Kan bara hålla med GE i denna sorgliga diskussion. Att man kan tycka att det är ok att klassa alla invandrare som oseriösa och skojare pga av ett antal olyckliga fall är ren brist på intelligens. Jag skulle definitivt sortera bort dessa arroganta annonser.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Sorglig diskussion, brist på intelligens. Hycklarna här väljer hellre annonser från Lars och Urban än Hassan och Ali, så är det bara...
Får nog erkänna att jag också hellre väljer en "svensk spekulant" framför en invandrare om valet finns. Baserat på egna erfarenheter (inte bara bilaffärer) brukar affären gå att genomföra betydligt enklare då. Generellt använder jag email som första kontakt och där brukar det gå att sålla bort de oseriösa i stor utsträckning. Detsamma gäller om jag är spekulant, är annonsen hyfsat välskriven med seriösa bilder, bra pris och bakgrundskollen faller väl ut så struntar jag i formuleringar som "intressekoll" eller vad annat som kan tänkas stå.
Verdi
50+,
Det gör alla. Till och med Ali själv. :-) Det är du som är en hycklare.

50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Påståenden var citat från inlägg, detta förstod inte Verdi. Jag har inga problem med vad jag väljer, jag gör som alla andra. Skillnaden är att det står jag för.
Verdi
Aha. Då blev det lättare att förstå. :)
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Jag är gammal och har glömt hur man skriver.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Korr:
Ënligt min 10 år yngre fru och barn har jag dessutom blivit en sur, tråkig och bitter gubbe. Härlig tid måste jag säga. Tänka och tycka vad man vill. Jag tror det började vid drygt 50, så ni har något att se fram emot.

Har vi kommit ifrån diskussionen.

Intressekoll. Ja varför inte. Är objektet riktigt bra och man är beredd att betala ett visst överpris så är det OK. Det jag har lärt mig av att köpa bil är att du aldrig får det du vill ha. Är bilen som intressekoll nästan där betalar du gärna det extra men inte annars. Så för mig OK
När man tittar på Blocket-annonser så finns det ju oerhört många olika sätt som folk uttrycker sig. Jag tycker primärt allt som har stil med rasistiska uttalanden eller meningar i en annons går bort. Som exempel så håller jag på med en ev affär på min RS6 med en mycket trevlig och seriös invandrare, som inte talar perfekt svenska men är en lyckosam företagare. Det finns minst lika många "svensktalande" som beter sig illa i annonser. Jag brukar kalla dem annonshuliganer, som är ett passande ord för dem. De lägger timmar och dagar på att sitta och maila och/eller ringa folk som har annonser ute och ger skambud bara för att irritera folk. "jag har en budget av endast xyz pengar, kan du tänka dig att släppa den vid en snabb och smidig affär, jag kan komma och hämta den idag...bla bla bla"...

/Anders
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Med känsla: Jag håller fullständigt med dig. Det är bara att jag är så less på dessa rasistiska påståenden som förekommer hela tiden.

Snälla kan du eller någon annan ge mig några exempel på annonser på Blocket som är rasistiska så jag vet hur de ser ut.

Länka friskt !!

I övrigt ett bra inlägg.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ideologi, fakta resistens & naivitet präglar våran tid.
Delar man inte etablissemangets världsbild då är man en kättare som ska märkas...
Vissa kommer förstå detta andra inte.
Det är inte rasistiskt att skriva talar endast svenska.
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Är det bara jag som ser en koppling mellan "Lånad mail" och "Talar endast svenska"?

Rätt kul för övrigt Länk och Länk
Jag kan tänka mig att sälja till vem som helst så länge personen i fråga inte är sverigedemokrat, där går gränsen.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag säljer bara till Sverigedemokrater.

*Ironi

Man säljer väl till den som är vettig och betalar.

Sen att nästa alla sms bud/mail som man får och inte säljer till, då de ligger 20-30% under priset, kommer i flesta fall från folk som heter Hassan Ali och Muhammed mer än Anders, Johan och David har nog med kulturen att göra.

Jag har sålt 15-tal bilar under de senaste 10 åren och 3 ggr har det varit till någon som inte var "svensk", 2 utav dessa gånger har det blivit strul. De "svenska" affärerna har gått bra.

Så nej alla är inte samma, det är enligt min erfarenhet lättare att göra affär med en svensk.

Intressekoll svarar jag aldrig på.

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag som inbillar mig att vara en seriös köpare retar mig snarare på att de flesta annonser är så dåliga med tonvikten på annat än själva bilen!

Många gånger ser jag potentiellt intressanta bilar med kass annons och då bläddrar jag vidare.

En eller tre bilder av låg kvalitet, väldigt lite om själva bilen, absolut inget om eventuella fel, och så resten av annonstexten om vem man vill sälja bilen till, krav på köparen och annat tjafs.

Jag kontaktar mycket hellre de med objektiva välskrivna annonser, som inte ligger "lägst på blocket". Helst först via mail med lite frågor jag kan tänkas ha och sedan telefon. Svaret jag får på mail ger mig också en bra (eller dålig) känsla för säljaren.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Jäkligt roligt. Den andra var ärlig i varje fall.

Länka in fler, jag vill ha lite rasistiska att bita i.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
dd88 - Du har verkligen räddat min dag, hela helgen faktiskt.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
50+medbmw:

Tyvärr har Nordfront, Avpixlat, Friatider etc. inga köp/sälj sidor ;)

Skulle någon annons upplevas som stötande på blocket så skulle den nog försvinna ganska kvickt.

F.ö. så har lövet bästa svaret till TS med inlägget

"Intressekoll betyder egentligen "Jag testar med ett svinhögt pris men om någon är dum nog att bjuda det så säljer jag bilen"

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
GINO: Jag håller med, Lövet har det bästa svaret.

Angående det rasistiska så tyckte "med känsla" att det var mycket sådana annonser men han kanske har varit in på nån sida du missade...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.