|
|
|
|---|---|
|
När jag ställer mig och gungar med hela min tyngd på dragkroken så går kompressorn igång typ 2 sek, när jag sen hoppar ned så pyser det ungefär lika länge. Är det möjligen så att nivåregleringen känner en tyngre vikt och börjar styva upp dämpningen och sedan släpper ur luften direkt när den känner att det var falskt alarm? Önsketänker jag? | |
|
Det låter helt naturligt och korrekt. // Magnus |
|
| Om det är en F11 så kanske du har ett litet läkage, bäljarena brukar väl behöver bytas inom 5 år på de bilarna? | |
|
Tycker också det låter som det skall vara. Det är väl det nivåregleringen är till för, när bakänden tyngs ner skall kompressorn pumpa in luft för att få upp bakänden och ner med bakänden ner tyngden försvinner. |
|
| Det är för lite vikt, det innebär att kompressorn måste gå varje gång bilen gungar till i ett fartgupp, jag tycker inte det låter shysst. | |
|
Ok lite blandade åsikter. Kan inte några fler testa guppa på sina bilar? :) |
|
|
delorian, har nyss bytt på ena sidan som stod lite lägre än den andra. Det blir ju ganska rejält gung i fjädringen när man sätter hela sin tyngd även om jag bara väger 78 kg. |
|
| Det bör den klara av. | |
| Eftersom kultrycket brukar vara i storleksordningen av en mansvikt så verkar det fullt normalt. | |
| Vad händer om du kliver på resp av dragkroken flera gånger i följd? Startar pumpen varje gång resp släpper ut luft varje gång? Om ja så är det inget läckage. | |
| Ja det är samma varje gång. Då ska jag slappna av :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.