|
|
|
|---|---|
|
Hej Har vibrationer som börjar vid 120. Passagerarsätet börjar vibrera och det blir samre vid högre farter. Alla hjul nybalanserade (265/30/19 och 235/35/19 alpina orginal med goodyear Eagle F1 ) Var helt perfekt förra året. dock nya bakdäck. Misstänker att det kommer bakifrån känner det mer i sätet än ratten. Vad tror ni, kan dom nya bakdäcken vara ovala på nåt sätt fast det inte syns vid balansering eller kan det vara nåt annat ? | |
|
Har du köpt bakdäcken hos Däck365? I så fall inga problem. Kräng av dem och skicka in. Vänta i 5-6 månader för beskedet som är "Reklamationen godkänds ej. Vill du ha tillbaka dem?" |
|
|
Visst kan däcken vara orunda och då är det omöjligt att balansera bort vibrationerna. Det finns vissa däckverkstäder som kan mäta marktrycksvariationer i däcken - då ser man om de är orunda och/eller har förhårdnader i stomme/slitbana och/eller är obalanserade. Var är däcken köpta? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Köpe dom på däckonline. Första däcksberkstan hade problem att montera dom ... Låg profil och 19 tum...och förstörde ett däck som dom fick ersätta och då bytte jag verkstad för att montera detta. Kanske lyckades första verkstan även skada det andra däcket... | |
|
Johan B Har du tips på verkstad som kan mäta marktrycket du pratar om ? Bor söder om Stockholm |
|
|
Hej En kompis provkörde och trodde det var flexdisken eller stödlager för kardan. Det verkar som att det blir mer vibrationer då man släpper gasen och något mindre vid belastning. Vad tror ni om det? |
|
|
om det inte är däcken så gissar jag att beläggen ligger på (höger bak).. ren spekulation dock. när jag under en period bara använde bilen korta sträckor så började bakbromsarna kärva med exakt samma symtom. Gick till sig med ordentlig motion av bromsarna, tog dock en hel del motion under en långresa.(märkes aldrig under turerna till matbutiken utan först på motorvägen). Jag trodde att jag tappat balanseringsvikterna bak då de vibrerade från bakvagnen upplevde iof även ett durrande ljud. |
|
|
Intressant för bakbromsen höger bal bak ligger på... Har tagit bort och smörjt upp men märker fortfarande att den fälgen blir lite varmare... Dags för utbytes ok.. Var köper ni dom ? |
|
Transocean |
Dålig balansering, då det var OK innan du bytte bakdäck. Marktrycksmaskiner balanserar mycket bättre än "old school". Gissa hur jag vet? |
| Vilken reservdelskedjoa som helst. | |
| Pröva bildelsbasen, torde finnas mängder. | |
| Har haft en 320d -04 med samma vibbration där det visade sig att en av virvel flarpsen ramlat loss och lagt sig i insugningskanalen. slutade med att motorn tappade kompen på den cyl, Vill inte måla fan på väggen men ta loss insugsröret och kolla så alla portana sitter där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.