AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.082

LED angle eyes till e87 (2008) med adaptiv xenonstrålkastare

Pe
7
Per Lundgren
130i e87 LCI M-sport 2008
Hej, vet att ämnet kring LED angle eyes varit uppe i tidigare tråd men jag har inte lyckats se just för min typ av strålkastare (adaptiva xenonljus). Har någon köpt en produkt som passar detta arrangemang? Jag har gjort 2 försök nu men ingen passar.

Mvh Per
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Välkommen!

Vilka har du försökt med?
Är det H8?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Pe
7
Per Lundgren
Hej igen,

ja, det står H8 på sockeln på lampan. Jag har beställt 2 olika versioner av den på Xenonuset (E87 med xenonljus) men ingen passade.

// Per
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Nåt sånt här...? Länk

Eller har du provat H8...? Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Pe
7
Per Lundgren
jag har provat länk nr. 2 och liknande men inte den första länken du angav.

Tack för tipset!!
Pe
7
Per Lundgren
Hej igen,

jag var inte tydlig i mitt första svar till dig ser jag nu. Det sitter alltså H8 i bilen original så då borde ju H8 LED passa.
Då blir det ju din länk "nr 2" trots allt... fast jag är tveksam till att det passar då jag föröskt detta för ca. 1 år sedan. Nåväl, jag gör ett nytt försök, kanske hade jag "otur" sist.

ru
217
rusbe
BMW E87 123d M-sport -09
Jag har de i länk 2 på min. Jag har xenon på min. Passade perfekt!
Pe
7
Per Lundgren
Hej, nu är det bytt (alt. 2 passade) rent elektriskt. Men jag måste säga att det är trångt och helt omöjligt att ha de medföljande små elektronikenheterna inne i själva insatsen med täcklocket på. Jag har nu dessa någorlunda uppstripade och upptejpade utanför täcklocket (sågade upp ett litet spår för sladdarna i täckkåpan). Känns inte riktigt stöt- och vattentåligt direkt men vi får väl se hur länge det håller. Snygg belsyning blev det ju i alla fall...
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Du tips täta där fort som Fan, I botten av dina strålkastare sitter styrenheter som inte kommer tycka om den fukt som KOMMER att komma in. Täta med vad som helst bara det blir tätt.
Pe
7
Per Lundgren
Tack för tipset!
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Japp se till att täta hålen. Fick byta styrenhet på våran efter att jag fibblat med led ljus till ringarna. Eftersom det är trångt så kom inte kåpan på helt. Resulterade i fukt och byta av styrenheter :(.

Med vänlig hälsning
Kristoffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.