AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.906

Servicehistorik i iDrive?

Hej,

Har en BMW 328i F30 från 2013. I min iDrive servicehistorik står det ett utropstecken på senaste servicen, för att oljebyte och fordonskontroll endast gjordes. Nu är det dags för tändstiftsbyte, mikrofilter och luftfilter. Allt detta kan jag enkelt göra själv, men jag har inte hittat något sätt att nollställa det i iDrive så att det syns att det är gjort.

BMW vill ha extremt mycket för just tändstifsbytet.

Någon som har möjlighet att koppla in sig i iDrive för att göra detta?

Tack!
Transocean
BMW Hidden Menues på Youtube?
Tror tyvärr inte det finns något där!
Vad jag förstår verkar det vara kopplat till BMW på något sätt?
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Låter väl klokat av BMW att det inte är enkelt att skriva in saker i servicehistoriken.
Antag att vem som helst lätt kan skriva där, då blir det inte värt någonting...
Det finns säkert någon slarvputte som ger fan i att serva utan bara skriver i att det är gjort...

mvh

MW-Guru
Självklart är det så, men också väldigt tråkigt att inte ha något sätt att göra saker själv på. Speciellt när det gäller så enkla saker.
Förstår dock tanken, även om det främst handlar om att tvinga oss att göra det hos auktoriserade verkstäder.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
OK, tydligen kan man nollställa åtminstone vissa intervall (och hoppas på att ägaren även byter olja...), dock är det en hel annan femma att manipulera själva servicehistoriken, där det förutom att visa vad som gjorts även finns en kod som visar vilken auktoriserad firma som gjort servicen.

mvh

MW-Guru
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.