|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag vill kunna använda apparna "Connected" & "BMW Remote" mot min bil och undrar om jag har rätt utrustningslista för det. Ett axplock av det jag tror är signifikant: 6AA BMW Teleservice 6AB Control Teleservice 6NR Apps 6VA CIS Control 6VC Control combox 609 Navigation system professional 614 Internet preparation 615 Extended BME online information 644 Prep for mob ph bluet interface VIN DX35935 Berget | |
|
Det verkar du ha. Men du måste nog ha ett abbonement. Jag har ett för ca 150 EUR / år, så jag kan starta värmaren från BMW Remote samt låsa upp bilen etc. |
|
|
Ok, tack! Ska kolla det Berget |
|
|
Hej igen Testade att lägga till mitt fordon på hemsidan för ConnectedDrive men då fick jag felmeddelande att "den här bilen har inte utrustning för mobil kommunikation". Sen kan man köpa något på samma sida, för 3400kr, ConnectedDrive. Kanske det som behövs? Berget |
|
|
Fick svar från verkstan att det enbart funkar i bilar from juli 2013 :( Berget |
|
|
Min är från 2010 och fungerar med tysk abb. Det kanske är för att jag har 616, som du inte har? Jag har: 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 6VC CONTROL COMBOX 612 BMW ASSIST 614 INTERNET PREPARATION 615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION 616 BMW ONLINE 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. |
|
|
Ok! Ja så kan det nog vara. Kanske ändå ska testa möjligheten med tyskt abb Berget |
|
|
Jag undrar också om jag skulle kunna få till det. Jag verkar sakna 6VC Control Combox, vad det är vet jag inte. Vad tror ni kan man få igång det? Nedan lista från min bil. S609A Navigation system Professional NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL S612A BMW Assist BMW ASSIST S614A Internet, preparations INTERNET VORBEREITUNG S615A Expanded BMW Online Information ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION S616A BMW Online BMW ONLINE S676A HiFi speaker system HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM S698A Area-Code 2 for DVD AREA-CODE 2 S6AAA BMW TeleServices BMW TELESERVICES S6ABA Control for Teleservices STEUERUNG TELESERVICES S6NFA Music interface for Smartphone MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE S6NLA Connection Bluetooth USB devices incl. ANBIND.BLUETOOTH-U.USB-GERAETE INKL S6NRA Apps APPS S6WAA Instrument cluster, expanded equipment INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. S6WAA Instrument cluster, expanded equipment INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. S761A Individual sunshade glazing INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG S7SPA Nav Professionalcellph. prep. Bluetooth NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH S8SCA Telematics access request,country-spec. LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. |
|
|
Från och med juli 2013 sitter det ett chip i bilen som standard - kan vara det som spökar i konfigureringen om du försöker få mobil kommunikation att fungera. Osäker vilket val som installerade detta tidigare. Kanske är det som Sim skriver att du behöver 616 BMW Online installerat för att få det att funka, men då med ett tyskt abonnemang? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Det är ju inte hela världen om man inte får igång det men ändå.... Jag har ju S616A BMW Online, jag har lämnat in blankett till BMW i Lund som meddelar att jag vill ha dem som servicepartner, det tog ca: 4 veckor men sen fick jag ett bekräftelsemejl. Om man skaffar ett Tyskt abonnemang, jag antar att det är telefonabonnemang vi pratar om, var sitter simkortsläsaren? Jonas |
|
|
I min tysk-importerade sitter det et tysk sim-kort någonstans i bilen. Jag fick 6 mån gratis på köpet hos BMW i Tyskland och ringde därefter kundtjänst i München och berättade att jag bodde i Tyskland (bor i Danmark) och ville förlänga. Detta gjordes och jag betalar nu 150-200 EUR / år för BMW Online/Remote. Någon hos BMW München måste få en del roaming fakturor - en tysk som är mycket i Danmark ;-) |
|
| Trådlyft! Jag undrar vad jag skulle kumma ancönda min connected drive till hur ska jag kunna komma igång, jag har ju bmw online ,apps internt men hur kommer jag igång ? Bilen är 2011 | |
|
Connected Drive på bilar före 2013 är annorlunda mot de nyare. Jag har gamla respektive nya i mina bilar och det är olika appar som styr. Och funktionerna för den äldre är begränsad. Snabbsökning i appstore ger inget napp på den gamla appen. Mini verkar dock ha den tillgänglig fortfarande under namnet classic. Nya appen= blå ikon Gamla appen= röd ikon |
|
|
Tack för svaret, Var förbi BMW igår och dom kunde inte hjälpa. Enda tipset jag fick ar att jag skulle prova dela Hotspot med bilen på så sätt komma åt internet och apps osv men det funkar ju inte . När jag försöker ansluta till apps eller plug in då uppmanas jag att ansluta den mobila eneheten till bilen usb vilket inte heller funkar. Jag har snap in adapter anpassad för Iphone 5 vilket jag provade utan resultat, har intehelller sim kort i min bil. Minns att min kollega hade en e92 2010 med CIC conecteddrive och hans funkade fint genom ladda nere en app kunde lyssna på web radio,facebook osv kunde även se miltal ,bränsle osv. |
|
|
På min bil kommunicerar Connected Drive via ett eSIM. eSIM är ej utbytbart som ett vanligt SIM utan fast integrerat i kommunikationsmodulen. Man måste alltså ha ett "BMW-abonemang", BMW har sedan i bakgrunden avtal med olika mobil-operatörer som roamar eSIMet. Connected Drive ansluter inte bilen via någon annan uppkoppling än deras egen. Den kostar rätt fett mycket att aktivera sen tillkommer årsavgift. Har man inte värmare i bilen så är det väldigt tveksamt om det är värd den kostnaden, för att kolla om bilen är låst, eller för att boka service tex. |
|
Transocean |
Kan bara hålla med BMW_MAN. CD suger Big Time om ni frågar mig. Nu blev jag påtvingad fanskapet när jag beställde min G30, skulle aldrig i livet installera något som fungerar så dåligt och betala pengar för det; dessutom på en äldre bil |
| Taget, tack för era synpunkter då skiter jag i det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.