AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.227

Köpa bmw m3 som varit med om krock

st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!

Jag är i farten att köpa en BMW m3 årsmodell 2012 som varit med i en krock i tyskland. Den är alltså importerad. Det som är bytt på bilen är motorhuv, gångjärn, bägge strålkastare, bägge framskärmar, mellanvägg, stöddämparna fram, elektronikenhet för ljusen, 1 fälg. Lagningen är gjort på auktoriserad verkstad. Bmw i sverige har kollat bilen och den är helt rak så inte skev någonstans. Även kollat hjulinställning. Enligt importören en liten krock men jag vet inte?

Hade ni vågat köpa en sådan bil ?
Varför har du fastnat för just DEN bilen? Priset?
st
40
stallestalle
325 cab -01
Miltalet samt årsmodellen och priset såklart :) Den är lagad av auktorisead bmw återförsäljare i tyskland. Kökrock.

Men som sagt en dag skall den ju säljas så vet inte om det skrämmer folk.
Delarna är ju gjorda för att gå sönder enkelt vid en kollision men personligen hade jag letat vidare.

utlöstes airbagsen?
st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!

Nej står inget om att airbagen har utlösts.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Vilken bil gäller det? Bra för andra spekulanter om du nu hoppar den
st
40
stallestalle
325 cab -01
Bilen är borttagen från blocket nu. Den handlaren som jag skulle köpa den av är en seriös handlare. När jag berättade detta tog dom bort den från blocket. Dom säljer den i sin tur åt en privatperson. Jag har även ringt den första handlaren som tog in bilen och som sålde den till privatpersonen och det är där det felar. Bilfirman som tog in bilen har berättat att ena skärmen är omlackad samt frontspoilern men det var mycket fler delar som var bytta. Så varken privatpersonen eller handlaren som jag skulle köpa bilen av har vetat om detta. Så vi får se vart det slutar.
Visa användare
17
qvisfr
M3 E46 SMG -02
X1 2,0D XDrive -11
Jag ser inte problemet riktigt med om en bil varit krockad och är professionellt lagad!? Det är dock skillnad på verkstäder o verkstäder.

Svenskar verkar sjukt rädda för en bil som är lagad. Jag har sett orginal bilar ( M3, CSL) som varit helt spruckna i bakvagnen, men krockade som är både lagade o förstärkta på ett bra sätt. Köper hellre en sån, och framförallt om priset är rätt.

Ska du ha en samlarbil så kanske historian är viktig, men annars inte i mina ögon
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Min teori är att priset är fel. Om en bil är krockad bör det avspeglas I priset jämfört med okrockade exemplar. Om en köpare blir informerad om att bilen är upplagad, men att priset samtidigt är väsentligt lägre än en okrockad hade iallafall jag tyckt att det var ok. Så är det sällan, utan man försöker ta ut fullt pris för en skadad vara.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En krockad bil som är fackmannamässigt lagad inom återförsäljarnätet anses vara felfri och därmed krävs ingen information om detta i Sverige.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.