|
|
|
|---|---|
|
Min 325i E46 touring 2002 har börjat låta lite mera:dovare och starkare, nästan lite som sportavgas :-) Har lyft bilen och tämligen säker på att det läcker i skarven i slutet av grenröret under bilen, Skarven är rejält rostig, bultarna har inga synliga gängor längre och det saknas lite matrial i godset i bakre flänsen. Hur långt bakåt sitter allt ihopa - måste jag byta allt bak till bilens bakände, ser inte så ut här: Länk Det låter mest med kall, nystartad bil - vet inte om värmen gör att godset sväller och det tätas men det låter mindre då jag kört ett tag, inte bara för att man kör ifrån ljudet utan även tystare på tomgång vid rödljus efter ett tag. Vill fixa det tillräckligt bra men gärna billigt - några tips på vad man kan göra för att fixa rimligt bra. Hade gärna bifogat en bild på hur skarven ser ut men här går väl inte att lägga bilder? /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
För att hjälpa andra så berättar jag att min verkstad precis lämant offert på 3600 för att de monterar någon form av nytt flänskit som svetsas på och ytterligare några klämmor för att hålla det på plats. Känns rimligt jämfört med att byta både grenrör och främre ljuddämpare med katalysotor mm för betydligt mer pengar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.