|
|
|
|---|---|
| Jag upplever att min 318 Ti kränger vid ojämna väglag. Det räcker att jag kör över mittlinjen på motorväg så känns det som att bilen vill svänga av sig sig själv. Går det lite fortare så får jag sitta och hålla emot i mellan åt. Jag har bytt mina stötdämpare både fram och bak eftersom dom var helt slut. Jag trodde det var därför den betedde sig så men upplever fortfarande att den kränger. Dock inte lika mycket. Jag har även testat att köra med smalare däck men det är ändå samma sak. Är det dåliga bussningar som orsakar detta fenomen eller dåliga styrleder? Jag är väldigt tacksam för alla råd och tips jag kan få | |
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Min var väldigt känslig förut också, det blev bättre jag bytte från 235-däck till 215. Nu är den inte alls lika känslig. Sen har jag iofs bytt allt i framvagnen utom styrlederna. Men det blev mest skillnad vid byte av däck. Har du gjort en hjulinställning? |
| Nej hjulinställning har jag inte gjort än. Jag testade att köra med mina vinterdäck som är 195er och det spårade och krängde lika mycket ändå. Sen känner jag att ratten liksom svänger själv vid ojämnheter. Tex om man kör i stan på brunslock eller gatsten så rycker ratten i sidled. Kör man på grusväg så skakar ratten lite lätt fram och tillbaka och man får hålla emot | |
|
Jag upplevde samma sak med min 323Ti innan jag bytte bakvagnsbussningar. Känner definitivt igen det här med att åka över vägmarkeringarna. Min blev hur som mycket mindre spårkänslig med nya bussningarna, och då är ändå inte hjulinställning gjord. Eftersom det ändå inte går att ställa nåt i bakvagnen så skulle jag börjat med hjulinställning och se om det hjälper. Det kan ju ge en indikation på hur det står till med bussningarna där bak också. |
|
| Detta har jag också tänkt på att jag ska kolla upp. Dock så borde inte skak och ryckningar komma i ratten vid ojämnheter om det skulle vara dåliga bussningar i bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.