AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.041

Felkod - BMW e61 LCI 2009

An
28
Andy_89
520d E61 -09
Hej!

Jag fick en felkod när jag gjorde en diagnos och vet inte riktigt vad kan det vara. Vet någon vad som gäller?

E71D - Message (status climate control SH/ZH auxiliary waterpump, 0x2EC) missing, receiver IHKA transmitter JBE

Jag kollade lite på nätet om el vattenpumpen men kunde inte hitta något konkret... Jag har inga problem med kjlimatanläggningen och allt fungerar som det ska... Bilen har rullat bara 70000km.

Är det något jag måste kolla?

Tacksam för svar!
An
28
Andy_89
520d E61 -09
Kan det vara den extra vattenpumpen som är paj? Jag köpte bilen i februari och kommer ihåg att jag kunde inte höra webasto funka...jag har dock varm garage och tänkte att det är på grund av detta...jag har struntat i det med andra ord.

Webasto startar nog inte pga av den här pumpen...
An
28
Andy_89
520d E61 -09
Ingen som har en ideé?
Löste det sig? Har samma felkod och webaston startar inte längre.
An
28
Andy_89
520d E61 -09
Det finns en elektriskt vattenpump som jag var tvungen att byta. Pumpen gick på ca 3000kr och finns att köpa bara original BMW. Arbetet gick på ca 2000kr hos Mekonomen...
Det finns två vattenpumpar vad jag kunnat läsa mig till.
En som sitter på själva webaston och en som hör till klimatanläggningen.

Du har inget nummer eller liknande på den?
An
28
Andy_89
520d E61 -09
För mig var den som sitter på webaston...så funkar inte längre webaston så är nog den pumpen. Jag kan kolla om jag hittar fakturan efter jobbet.

Ett tips är att göra en diagnos för 500kr hos Mekonomen då de har bra datagrejer - om du inte kan göra det själv så att säga.
Gör gärna det!

Det är där jag fått felkoden :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.