|
|
|
|---|---|
|
Hej. Lite hjälp om det går bra. Nya fälgar 19" ocean caribien med exakt navhålsmått 72,6 om jag inte minns fel? fina fram och bakdäck. Nokian black-235/35-19 fram Michelin pilot-255/35-19 bak Nu till min fråga..... från 125-140 vibrerar bilen i stolarna fram och bakåt. det är precis som att en impuls går igenom bilen sen slutar sedan kommer tillbaka o slutar igen och om och om igen om ni förstår hur jag menar. Detta händer just mellan dessa hastigheter och i bland från 115-145km/h skivor fram splitter nytt TRW är märket och belägg bak. Skivor bak ej bytta då det ej behövdes. Ej glapp i styrleder eller liknande både fram och bak då jag känt på alla hjul, Kardanaxel lika den glappfritt... Bilen har en bra servicehistorik ( BMW-Mekonomen fram till 16500mil nu gått 17200mil. någon som kan ha någon ide om vad det kan vara? Adu Oancea Jag kör för livet! | |
| Kom problemet i samband med de nya fälgarna? Är fälgarna nya, men däcken gamla? Eller varför har du mixat märken? | |
|
Fälgar splitter nya ja. Detta va däcken som satt på ett par andra 19 tums fälgar som satt på bilen då jag köpte den men dom va så fula och oxiderade så jag bytte fälgar. det kom ej i samband med de nya fälgarna. Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Tippar på dåliga bussningar.. Skakar det i ratten så är det bussningar fram enligt mig. Känner du det mer i stolen så borde det vara bak bussningarna. gummibussningar brukar bli mjuka efter 12-15tusen mil. Det är vad jag tror :) /Jalapan |
|
|
Ok. har bokat tid för kontroll av bussningar osv så vi får väl se om de hittar något :) Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
PS.... skakar ej i ratten utan kommer från stolarna fram och bakåt.. Så de måste ju va bakifrån Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
va o gjorde en om balansering på alla hjul idag då vi ej kunde hitta glapp eller dåliga bussningar i både fram och bakvagn... Men efter ombalansering så verkar det ha försvunnit med vibrationerna som va vid 130km/h ska prova lite mer i eftermiddag :D Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.