AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
683

530i -01 Kylarvätskenivå?

Visa användare
236
p4lm
530i -01 sedan manuell
Har köpt en bmw för några veckor sen.

Jag har lagt märke till att kylarvätskenivån i expansionskärlet är lite för låg. (Iallafall va ja kan se enligt den där stickan i burken som flyter upp)
Varför hade dom inte bara kunna gjort burken genomskinlig ist för svart så hade de vart mkt lättare å se nivån?!?

Jag har iaf fyllt på typ nån deciliter å sen kört några mil, men den sjunker ner till samma låga niva igen. Denna procedur har jag gjort 2 gånger med samma resultat.

Idag prövade jag att fylla på nån deciliter igen + nytt kylarlock. Men de blev samma visa igen, den lägger sig på samma låga nivå.
(När motorn va varm så sipprade de ut lite vatten från kylarlocket (antagligen de lilla ja slog i som ville ut igen)

Så min fråga är: Är de normalt att nivån är lite för låg?

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nej, det är inte normalt att nivån är låg efter att du fyllt på till rätt nivå. Undersök om du har läckage någonstans om nivån inte stabiliseras.
jb
42
jboren
530i Touring 2001
Jag hade på samma modell vid 22000 mil sakta läckage, dels var det en spricka i stosen på övre kylarslangen vid termostathuset. Dels fuktade glykolburken i skarven mellan övre delens svets i plasten mot behållaren. Efter byte tappar den mycket mindre men ff är det nåt som läcker. Dock så lite så det inte är något problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.