|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om denna? Har googlat bilfirman och den verkar tyvärr inte ha klockrent rykte... Länk | |
|
Hejsan :) Vet bara att den bilen såldes av en bilfirma i hässleholm vars polare jobbar med mig, han som har bilfirman körde med bilen privat ( och en phoenixgul m3e46 som hade rullat typ 20tusen+ mil), och det va mycket tokaccelerationer på sena kvällar och nätter utanför mig, detta va ett par år sedan. Bilen verkade vara fin då, och lät högt som fan! Den va fräsch i lacken (antagligen nypolerad på firman) Tyvärr då, va jag nöjd med min m3e46, och noterade inte vilket avgassystem som bilen hade, men enligt annonsen är det ett RPi (som jag förövrigt vill ha till min m6) . Det avgasröret höjer nog upplevelsen med bilen då jag tycker dessa är för tysta till sin prestanda och karaktär :) Bilen har m-drivers, fartspärren är då 305kmh, är ju bra om du vill testa det? :) Ny koppling är med ett plus, ett orosmoment mindre Sen till minus: jag gillar inte när det börjar bli för mycket styling, bort med "nordschleife" dekalen på bakluckan, haha :) OM jag skulle letat efter en m5, så tycker jag den är riktigt bra prissatt gentemot många andra på blocket! Det som talar emor är ju milen, men bilen kan säkert va lika fräsch som en som gått hälften ( eller oxå vara sunkig som 25 tusen mil ) men å andra sidan så sitter där avgassystem för 30 ( hade du velat byta till detta på en annan bil? ) och det sitter ny koppling för 20? Tusen. Det enda jag kan komma på som absolut måste va bytt ( eller annars kommer du lätt åka på det) är frambromsar (skivor+belägg) och däcken. Glöm inte att kolla upp bilen, www.vindecoder.com , maila transportstyrelsen ang på/avställningar, besiktningar/mätarställningar/ägarbyten, ring tidigare ägare, och givetvis servicebok och kvitton Har du nära till att kolla på bilen? En så reko bil som möjligt är lättare att sälja, men isåfall kommer du nog istället vilja behålla :) |
|
|
Tack för synpunkterna! Blir ju en bit för att åka och kika......bor i Sthlm.... Det som stör mig lite är att det finns folk som har skrivit att de ej vekar vara seriösa.... |
|
| Sedan är det väl rätt bra att ha kvar orginal huven för andrahandsvärdet? | |
|
Bilen har körförbud besiktad i maj 2015 på 16142 mil så 15900 stämmer inte. 14 ägare är ju ett minus tycker jag. Att kopplingen är bytt är ett plus om kvitto finns samt att svänghjulet är bytt samtidigt av en kunnig verkstad. Om kopplingen är bytt på Lasses allt i allo verkstad så är det det samma som inte ok! Vad betyder det att SMG enheten är bytt? Hela lådan? Att den bilen fått smiska gatan är det väl heller inget att tveka om. Jag hade inte valt den bilen om du tänker lägga dom pengarna på en M5 e60. EB |
|
|
Där ser man....ingen rök utan eld som vanligt då....hade det på känn... Den går FET bort.....jävla skojare! (Ursäkta språket) |
|
| Vad var det rör regnummer på denna? | |
|
WZS312 EB |
|
|
Tjena! Denna rullar i Landskrona, brukar se den utanför romska föreningens lokaler, senast igår. Skulle inte ta med tång i en bil ägd av de som kör den. Kalla mig fördomsfull men har erfarenhet av vad det är för affärer de sysslar med... Står den till salu nånstans nu? |
|
| Min gamla som jag bytt in. Ute för 900 kr mer än vad jag själv begärt för den privat. Länk | |
|
Snygg bil. 100 ggr bättre köp än kamux (M5) bilen! CBX@ Får man fråga vad du fick i inbytespris? Säljer min M6 grymt billigt i jämförelse;) EB |
|
| Prutar man 10 tkr på bilen så får SCC liten marginal på bilen :-) Fick bättre bud än förra året när jag tänkt byta in den mot en Vantage V8. Är som sagt på väg uppåt. | |
|
"100 ggr bättre köp än kamux (M5) bilen!" Vaför !! har du sett bilen, vet du nått om den, har du koll på historiken om den, Känner du till ESS, |
|
|
Cbx1047... Är faktiskt lite sugen på din gamla kärra.... Är den så fin som den ser ut på bilderna? Är den helt orginal utförande? Är kopplingen bytt på den? Nyfiken....:-) |
|
| Bilarna är väl oftast finast på bild! Den är i fint skick. Kopplingen är inte bytt men däremot gasspjäll cylinderbank 1 vilket är ett inte så ovanligt fel och dyrt att fixa. Det är det enda felet som varit förutom felmeddelanden som exempelvis punktering när man tagit fram den efter förvaring. Det är den bästa bilen jag ägt. PS2:an har aldrig varit igång i min ägo och tror det fattas en adapter men annars ska det fungera. För att ha gått 10 000 mil är den mycket fin. Den ser även nypolerad ut och jag gjorde en lackbehandling förra hösten på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.