|
|
|
|---|---|
|
Under en körning för någon vecka sedan så började tankmätaren plötsligt sjunka snabbare än vanligt, när jag visste att jag nydligen tankat fullt. Fick bara i ungefär 15 liter, när den stod på röd. Efter tankningen så gick mätaren upp och ner hela tiden tills den slutgiltigen stannade på tom tank. Tog mig an jobbet att få ut givare/pump bakom passagerarsätet, vilket jag lyckades med. Men när jag fick ut den första gången såg jag att givar-delen hade lossnat från pumpen. Trodde detta var felet och monterade ihop allt igen. Fyller på med 50l bensin, men den står fortförande på tom tank. Plockar ut den igen och testar då att ha kontakten i och sedan röra sensor-armen fram och tillbaka. Med tändningen på så ser man att den rör på sig och den funkar som den ska. Upprepar samma process igen, men väl inne i tanken så vägrar den visa att det är en förändrad bränslenivå. Det sista jag har prövat är att slipa lite på stiften som tar i kontakt med "givarplattan", även bytt ut plattan mot en ny. Allt detta utan framgång så nu tar jag hjälp av forumet. Är det någon som kan ha någon aning om som kan vara felet.? Har även testat ifall flottören flyter, vilket den gjorde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.