|
|
|
|---|---|
| Jag har en BMW 530i 2003 E60 och fick felet "bmw restraint system malfunction" häromdan när jag justerade min passagerarstol, Jag har dubelkollat under stolen så att ingen sladd sitter lös eller liknande. Jag har nu skaffat en OBD2 bluetooth adapter och använder mig utav Torque appen på min mobil. När ja skannade efter felkod så fick jag en helt annan felkod som sa att kylvätskan är låg vilket stämde, däremot fick ja inte fram restraing system felkoden. Har någon stött på samma problem och har något tips? | |
|
Hej, du kan inte felsöka något annat än motorn med Torque. Du behöver ett riktigt diagnosverktyg som kan felsöka alla moduler. Typ Inpa Länk eller annat verktyg avsett för BMW. Även med bättre "all-bilsläsare" typ Autocom kan du läsa felkoder på airbagmodulen. Om jag får gissa på vad du kommer få för felkod så tror jag du får 9913 dvs avbrott i sensormattan som är inbyggd i stolen. Mycket vanligt. Går att fixa till billigt Länk eller Länk om man inte vill lämna in bilen för sensormattebyte för 4-5000 kr. Men det kan ju givetvis vara något annat fel också så första steget är en riktig diagnos så du får ut en felkod. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.