|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw 2500 från 72 som saknar styrservo. Är det nån som vet om det räcker med och byta styrsnäcka och montera servopump och oljebehållare? | |
|
Jag har inget svar, men om du har Facebook kan jag tipsa om gruppen: BMW E3 New Six Bavaria Enthusiasts |
|
|
Du behöver byta styrsnäckan och rattstången (kortare rattstång till servostyrsnäckan), Sedan behöver du en servopump med fästen och kilrem, oljebehållaren med filter i samt en hydraulslang på högtryckssidan (pump till styrsnäckan), en sugslang (behållaren till pumpen) och en lågtrycksslang (styrsnäckan till behållaren) Har du inte en remskiva på vevaxeln med minst två spår (en till generatorn och en till servopumpen) måste du byta även den (ev. bara skruva dit en remskiva till servopumpen). Jag tror att jag har alla delar du behöver. PMa om du är intresserad. Per L |
|
| Det låter ju verkligen görbart. | |
|
Jag körde min 3.0S -72 med en icke servostyrsnäcka från en 2500 under någon månad och det var en väldigt stor skillnad att köra bilen med och utan styrservo. Mest i låg fart förstås! Per L |
|
| Ja tungt är det. Iof så är det ju bra träning. Men skulle va skönt och få i servo | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.