|
|
|
|---|---|
|
För ca 3 månader sedan så blev jag tryckt i sidan utav en lastbil när denne bytte fil och jag låg bredvid. FB ansåg att reparationskostnaden skulle bli för hög och löste ut bilen. Bilen i fråga är en E91 335i Pre lci M-sport och är nu i händerna på en handlare i Halmstad närmare bestämt Länk. Det är oklart vad denna handlare har för avsikt med bilen men skulle den komma ut på marknaden igen så hoppas jag att en möjlig intressent kan få se hur bilen såg ut efter kollisionen. Förardörren var trög och bagageluckan trycktes lite i sida. Inga kuddar löste ut och bilen gick att köra upp på bärgaren. Länk Länk Länk Länk Länk Hade bara haft ute bilen i dryga en månad efter vintervila med nylackerad kofångare fram samt kjolarna var nylackerade. I övrigt sitter det "Trailing arms" från Länk och bilen var väldigt välvårad och servad mer än rekommenderat från BMW. // Jonas | |
Transocean |
Nja, den kan man nog fixa, naturligtvis bör förhandlaren inte glömma att informera om det som har skedd. |
|
Vilket de förstås inte kommer göra eftersom det inte behövs enligt lag så länge bilen är fackmannamässigt lagad. Säg mig JcN, om försäkringsbolaget hade lagat bilen och du själv skulle sälja den. Hade du skapat den här tråden då? |
|
|
Bendt Bil har även ett företag som säljer begagnade bildelar. Det är vanligt att försäkringsbolagen säljer inlösta bilar dit. Har själv varit där och lämnat extranycklar till en bil som blev inlöst. |
|
|
@andreas_Löfgren: Det här är en tråd enbart för lite heads up i god forum anda. Finns många fler av dessa "varning för div bilar trådar" För att svara på din fråga så nej, det hade jag inte gjort men jag hade heller inte försökt sälja den här genom AP. Finns carfax som man köpare kan skicka efter för att få reda på vad som hänt med bilen under åren. @MUC: se där ja, det är ju inte omöjligt de ska skruva isär bilen och lägga den på hyllan. Som sagt, bilen är i övrigt mycket väl omhändertagen och blir den fackmannamässigt korrekt lagad så bör nästa ägare inte ha några bekymmer med den. // Jonas |
|
|
Carfax visar inte olyckor på annat än USA importerade bilar. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.