AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.680

Spotify skickar inte låtinfo

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla,

Har precis köpt en bil med NaviPro. När jag ansluter telefonen med bluetooth och spelar t.ex. spotify så skickar telefonen bara högst sporadiskt info om låt, artist, album mm till bilen. Ibland gör den det och ibland inte. Är det någon som vet vad jag gör för fel?

Det följer med en massa fördelar när telefonen skickar låtinfo, som att man t.ex. kan manövrera spellistan från iDriven istället för att knappa med telefonen. När jag ansluter telefonen med usb-sladden så skickar den alltid låtinfo...

Kan någon tala om vad jag gör för fel när jag ansluter telefonen?

Alexander
F2
85
F25
X3 X35D -12
Du kanske kan börja leta här Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Tack för tipset, men det löste inte problemet. Den säger bara "full funktionalitet". En iPhone och en BMW är ju inte någon ovanlig kombination direkt.

Alexander
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har samma problem, men kanske 1-2 gånger av 10 och oftast om jag inte har spelat den låten tidigare. Ligger låten i mina sparade album så fungerar det nästan alltid.

Problemet kan ligga hos Spotify, mer än bilen.
På tidigare BMW har det ibland visats första låten med omslag men bytte inte efter ny låt utan fortsatte visa den första låten man spelade. Märkligt att inte BMW fixat detta ännu när det fungerar perfekt både på min Audi och Golf samt på min sålda XC90.

/Anders
Har samma problem men i mitt fall är det låtar som ligger i spellistan men är hämtade från disk. Dvs en mp3:a som jag lagt på disk och sen länkat in i spellistan och inget som kommer direkt från Spotify. Rätt störigt men det är i ändå rätt få låtar jag har inlagt på det sättet.
e3
336
e39520it
520dT -14
Samma problem när jag spelar via BT, men använder jag Iphone-adaptern funkar det(som oftast...). Men då funkar inte telefon-funktionen i stället
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Nu vet jag inte exakt hur ditt fel uppträder, men i mitt fall så fungerar alltid infon om jag startat Spotify efter BT länken blivit etablerad. Stänger jag av bilen några minuter för att göra ett ärende och Spotify resume'ar att spela då kommer inte alltid låtinfo upp på skärmen. Men då räcker det att jag trycker upp Spotify i förgrunden i mobilen så kommer låtinfo fram igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.