|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder söker jag xenon ljus till Min bmw. Fick med ett par till bilen, men dom var ba på 4000k så Blir alldeles för svagt i min mening, plus att det blir färgskildringar. Är inne på xenonkungen på nätet just nu och där finns det: D1S , D2S ,D3S , D4S och D2R Så vilket ska man ha? Ps funtar på att byta dimljusen (halogen) till led, för lite vassare look. Står något på hemsidan om canbus ljusövervakning. Men det har väl inte min bmw? Bmw 330i e46 facelift 02. Tack för svar | |
|
Köpte nyligen D2S 6000k helnöjd, du bör ha samma då min är en 03. Canbus vad jag vet har alla e46 min har det. Angående led är fränt i dim-ljusen letar själv vill inte ha någon xenon-look. Utan någon med bra styrka och funktion men då går en hel del bort tyvärr. |
|
|
För svagt? 4000 kelvin har inget med ljusstyrkan att göra, det är färgtemperaturen. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jaha, ja juste det är lumen. Tänkte att det var styrka på xenon ljus. Har inte så vidare koll. Hur menar du nu? Det med led i dimljusen? Döda fiskar? Ska jag ändra till rosa för att ha en egen look? Är ju ganska vanligt med led i dimljus, dessutom får man väl bättre räckvidd med led än halogen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.