AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.336

Vindbrus vindruta E90

se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Hej.
Upplever mycket vindbrus på min vindruta på Bmw 330 E90 facelift 2010.
Detta uppstår mycket över 100km/h , det låter som turbolens dvs att luften studdsar iväg från mitten av vindrutan längst upp bakom spegeln ungefär.
Väldigt irriterande ljud när jag ligger på motorväg..
Hur ser jag lättast om rutan är bytt? Ska det vara bmw logga på rutan? För det gör det inte. Kan inte tänka mig att åka långt med de vindbruset jag har.

Vad hade ni gjort för att hitta felet? Eller om det ska låta så på en 2010 modell bil? Inte ens min Audi s4 1999 lät sådär högt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
På min farsas förra 325d -09 hade han en störigt ljud direkt från start. Först när han fick ett rejält stenskott och behövde byta ruta så försvann ljudet. Då var det alltså en felaktigt monterad framruta från fabrik som var felet.

Inte alls omöjligt att den är en felaktigt monterad ruta som ger vindbrus för dig med.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW har alltid en BMW-logga på rutor som är monterade på fabriken.

Jag gissar att rutan är bytt och inte korrekt monterad - det kan räcka med att den sitter lite fel för att du skall få vindbrus.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Hej.
Om jag vill få orginal Bmw vindruta och jag går genom försäkringsbolaget? jag har 1500kr självrisk för vindrutebyte.
Ska jag då be BMW byta det eller Ryds bilglas? För ryds har väl inte bmw egna glas?

Listerna ser ju tighta ut mot rutan runt omkring. Vet fan inte om E90 ska låta så, örat har fastnat på ljudet för stunden. :)
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Sätt på radion höj volymen :-). Fick min ruta utbytt,ryds bilglas gjorde jobbet ingen BMW logga på min ruta nu. Men kanonjobb o fin fin ruta. Går nog alldeles utmärkt att få rutan utbytt av BMW. Men då får du skaffa dig ett duktigt stenskott också. Tror dock inte ett ögonblick att BMW skulle göra ett bättre jobb än tex ryds.
Transocean
Felmonterad ruta garanterad. Har förekommit på mina tidigare bilar vid rutbyte. Det är bara att åka till en bilglasfirma och be dom att täta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.