|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Bilen min beter sig väldigt konstigt. Jag har en 525iA 02 E39,a med mk3 och 16:9 navi. Jag vet inte om det är jag som inte kan hitta men har suttit och googlat i över en vecka på det här problemet och det driver mig till vansinne... Ibland är allt som det ska, radion fungerar, gpsn fungerar och som sagt allt är som det ska. Men oftast så fungerar inte radion eller något som har med ljudet att göra, den lilla dioden lyser inte, (den är inte avstängd) det går inte ändra något som har med mode att göra förutom just gpsn. När jag sedan stänger bilen och tar ut nyckeln så stängs hela navin av men radion startar. Allting är svart, det går inte höja, sänka, stänga eller något. Skulle jag starta bilen igen så fungerar allt förutom radion eller något som har med ljudet att göra. Stänger jag bilen och radion går igång så är det ända sättet att få tyst på radion att slå lite var som vid bakluckan. jag har rivit ut hela navi systemet, radio modulen och allt där och sedan kopplat in det igen utan förbättring. | |
| Vanligt att slutsteget i bagaget blir dåligt, om du nu har "DSP", tyvärr dålig livslängd på de slutstegen (bytte två gånger när jag hade min M5) och inte ovanligt med sporadiska problem då. Inte heller ovanligt med ärgade kontakter - kolla både på boxarna och på kontakterna på härvan. | |
|
Hej, Din beskrivning tyder på ett standardfel. Sök inlägg "radiomodul". Du hittar mycket att läsa då, men här är en tråd som nog direkt (delvis via länkar) sätter dig på rätt spår: Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.