AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.320

LED X-ljusramp till en bil med LED ljus, går det utan problem ?

ma
73
maysula
Z3 1998
218 AT -16
Hejsan
Jag har LED ljus på min F45, undrar om det går att koppla in en LED X-ramp utan att få nåt felmeddelande eller så ? Och isåfall var tar man "tjuvströmmen" ifrån. Antar att nån här har gjort detta .
Mvh
Thomas
e3
336
e39520it
520dT -14
Kolla här:
Länk

Lite krångigt men det går om man betalar.

Å andrasidan ser man många passat med led(adaptiva) och extralljus. Gissar att man måste plocka ut bus-signalet på dom med.
ma
73
maysula
Z3 1998
218 AT -16
Anade att det skulle vara allt annat än enkelt, känner att jag inte vill ge mig in på det här utan att veta exakt hur det går till.
Tackar för hjälpen ändå :-)
Thomas
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Har du kollat med BMW om de gör sådant här, eller om det finns kabelsatser eller liknande?
ma
73
maysula
Z3 1998
218 AT -16
Var i kontakt med min lokala Bmw handlare idag, dom hade inte full koll men vet att man måste köpa till nån liten "dosa" för att inte få en massa felmeddelanden. Tipset dom hade var att ringa till handlarna i Norrland för där monteras x- ljus flitigt. Skall göra så . Vill inte få ett elände med detta.
e3
336
e39520it
520dT -14
Jag tippar att man behöver dosan, inte bara för att slippa fel, men för att få ut styr-signal också.
Bus'en går helt fram til själva lyktan så det blir nog svårt att kopla sej in på 12V's-kabeln.
ma
73
maysula
Z3 1998
218 AT -16
Kommer att ligga lågt ett tag med detta. Pratade med flera handlare i Norrland igår och blev avrådd av samtliga. två hade försökt med en X1 och X5 men tvingats ge upp då dom får konstiga följdfel. Bmw centralt avråder helt från detta i nuläget tills vidare, dom ska väl hitta en lösning själva först.

Har nån här på forumet en lösning som verkligen funkar så hoppas jag dom hör av sig :-) Antar att det blir fler och fler bilar med LED framöver.

Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.