AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.802

Polisanmäla verkstaden?

Sida 1 av 2
Vad göra om verkstaden repat??

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Polisen har inget med saken att göra om det inte är
fråga om brott. Verkstaden har väl inte repat bilen med meningen?

Vad säger verkstaden?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Prata med ägaren av verkstaden...

----------------------------------------------------------------------------
Länk
Maria Mårdh
Verkstaden får givetvis reparera skadan dom gjort ... v

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
allmänna reklamationsnämnden kanske?

/Kristian

------------------------------
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ARN väntar man alltid med. Det är en sista utväg. Man tjänar alltid på att hålla ett lugnt temperament i konversationen med verkstaden. Skulle de sedan blåneka och säga att de inte tänker göra något åt det så kan man börja fundera på att kontakta ARN.
Tack för era synpunkter, verkstaden det gäller är Wölkes i Göteborg.
Jag kommer att fråga dem en gång till med intyg från lackförseglingen två dagar tidigare.
De intygar att det inte fanns några repor innan.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ta det med verkmästaren på Wolkes. Gör allt skriftligt så har du dokumentation. Det lär nog bli en svår bevisbörda men rätt skall vara rätt. Går den inte att polera bort?
Asken
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Som jag ser det har du hyggligt på fötterna (dok.) om du tvingas vända dig till ARN. Dessutom hade du ju ett vittne med dig, som du just visat din nya bil för, som kan intyga att det inte fanns några repor.

Det löser sig.
Robban
Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
Prata med verkmästaren där och var lugn och trevlig
det brukar bli bra om man kan övertyga dem.
själv är jag verkmästare på HYUNDAI CENTER i Malmö
och det värsta som finns är otrevliga kunder de brukar jag vända mig om och går.Är man trevlig så kan man diskutera saken i lugn och ro.
DET löser sig ska du se snacka och var trevlig.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
James: förstår att du, som verkmästare på Hyundai, inte kör Hyundai ;-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
Su
554
SunKi
325i -92
James: verkligen? Tycker det låter väldigt konstigt att du som verkmästare på en bilfirma gör en sån sak, att vända kunder ryggen.. låter som ett otroligt dåligt sätt.
Crusty
James:Då känner du Bosse? Försälningschefen på Hyoundai Center i Malmö?

///Crusty
Allt väl, de tog på sig att fixa det och det gick att polera bort.
Det blev iallafall perfekt.
Ang.era förslag om vara lugn så självklart är man väl det så länge man blir tagen på allvar.
Jag sa som det var om ni fixar det kommer jag tillbaka om inte så kommer jag inte tillbaka, samt berättar på forumet.
Det skall ni veta att forumet är makt (power)

Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
crysty japp jag och Bosse har jobbat sen fiat och alfa på lundavägen.
Sunki det beror hur kunden uppför sig skriker han istället för att öppna en dialog så är det inte värt att stå där och ta emot skitet bättre att vänta tills kunden har lungnat sig.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sunki: Det finns ingen ursäkt att vara otrevlig och släppa skit på folk som jobbar med service bara för att dom brukar ordna fel. Jag har själv råkat ut för liknande kunder och dom får fara och flyga dit pepparn växer omgående. Man får vad man gerMvh
Asken
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Håller med James och Asken.
Jobbar själv med kundservice delvis och de kunder som håller sig lugna och är lätta att samarbeta med får alltid bättre service m.m. än de som är otrevliga. Är en kund otrevlig blir man själv sur och då hjälper man sällan kunden på bästa sätt. Börjar dessutom kunde hota med ARN och konsumentombudsmannen m.m. så blir man ännu mer sur och kunden får sämre service.
Man skall komma ihåg att det finns ett reglemente, men nästan alla verkstäder, affärer m.m. erbjuder bättre service än detta vad man än tror utan att man ber om det. Därför har de nästan alltid rätten på sin sida och det är då ingen idé att bli sur och stå och gapa kompensation allt vad man orkar i ansiktet på säljaren.
Crusty
James: Har kännt Bosse väldigt länge, det e bästa polarens (Marcus H.) farsa nämnligen!
Där ser man!
Ja, hälsa Bosse ifrån Henke!

///Crusty
Problemet är nog att väldigt många som jobbar i utsatta lägen gärna blir aggresiva..
Wölkes var väldigt proffsiga, o jag med ;-)

Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
Det ska jag göra Crusty.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Kilen; du är så...himla vuxen ibland. Tänk att du löste det utan att bli arg på farbrorn.:-D

Beträffande det här med servicegubbar; påfallande ofta glömmer människor var i degen till brödet kommer ifrån. Jag som inte är så tekniskt berest hamnar ofta i ett direkt underläge, men det betyder ju inta att jag saknar referensramar och förmåga att bedömma om något är bra eller dåligt.

"vågar" jag då som kund ifrågasätta något, och servicenissen har på det klara med att jag haltar rent tekniskt, är det ju enklare att kväsa mig med en indirekt idiotförklaring. ALLA branscher har sina egentillverkade klyschor för att slingra sig ur trängda lägen. Den som påstår annat ljuger.
Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.