AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.563

Medeteranianblå på M-sport 5 serie Touring 2017!?

FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Hej

Skulle fått min Carbonsvarta 5 serie M-sport Touring levererad om 2 veckor, men några trevliga typer tog sig in på bilfirmans gård och stal fälgar och diverse, krossade bakrutan och sedan släppte man ner den på marken, "totalförstörd". Så fått beställa ny bil och tog då inte Carbonsvart, sett diverse sådana i sommar och alla är kass i lacken. Tog lång tid att komma fram till färgvalet då jag har en 2014 idag som är Spacegrå, valde Mineralgrå nu i halvpanik för att få iväg ordern men är ändringsbar, grå bil igen känns sådär. Är Medeteranian snygg på en sån stor kombibil eller blir det för mycket, är ju läckert på M5 med liknande blå, har inte sett den i verklighetenVit är ju fräckt men känns lite uttjatat. Vill ha en fräck M-sport😊🚙🚙🏁🏁

Henke
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Medeteranian är en väldigt snygg färg men jag tycker personligen inte den gör sig så bra med shadowline och kromlister och m-paket känns inte heller bra.

Jag personligen hade valt frozen bronze metallic Länk

Men det finns antagligen en budget att tänka på också så ca 12000 till kanske inte får plats?
ju
164
juha01
F10 -15
Pm fd v70!
FD
52
FD V70
Tack Juha, du har pckså PM✋🏼
Budgeten tillåter en Individualfärg men blir redan försenad tack vare det inträffade, och Individual drar ut på tiden rejält vilket inte går. Har valt ljust Oyster SW/SW läder, frågan är om det kan bli coolt i en Glaciärsilver eller Alpinvit😬

Henke
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Har du ljust skinn tycker jag du ska gå på medeterainian blå, det är en riktigt fin combo. Det blir lite blekt tycker jag med vit bil och ljus inredning. Jag vill gärna ha lite kontrast.

Min f11 är Alpinvit och precis som du säger är det väl lite tråkigt eftersom det är så vanligt men jag är ändå väldigt nöjd med färgen. Frågan är om det inte är den bästa färgen jag haft. Den ser hyffsat ren ut om man jämför med mörkare färger även när den är smutsig. Mina tidigare svarta bilar har blivit smutsiga av att stå still på parkeringen, det räcker att det kommer lite dagg på natten så måste bilen spolas av och torkas. En vit bil behöver knappt torkas alls. Dessutom blir vit väldigt snygg med shadowline och svarta njurar. På min har jag även ferricgrå bmw style 312 vilket funkar väldigt bra mot det vita.

Allt det här är ju smaksaker så egentligen är det här inlägget helt onödigt😋
Ta Mediterranblau, den är läcker och dessutom ovanlig. Jag kan knappt påminna mig ha sett någon. Hur snygg som helst med M-Paket Länk

Trist med "förra" vilken stad var det?

Mvh Stephan
Jag tycker som Stefan och egentligen är ju samtliga färger på F11 med M-sport mkt läckra med shadowline, mörk eller ljus. Blå bilar är riktigt läckra. Blir superläcker med Oysterskinnet, fina kontraster. Jag har haft Alpinvit med Oyster och som ovan skrivs så är det lite väl neutralt, funkar men inte opitmalt snyggt. Däremot kontrasten mot den blå färgen blir säkert mkt läcker! För övrigt delar jag Silvers kommentar om vita bilar som faktiskt är rätt så mkt bekvämare att sköta.

/Anders
FD
52
FD V70
Bilen hade precis kommit till BMW i Halmstad.

Mediterranblau är grymt läcker, inte heller sett någon i verkligheten.

Är som ni säger underhållet som är krävande, tycker vit är skitsnygg men det går 2 M-sport Touring Inovation 530d, 3 vita 1serie med M-paket, 1 vit 3 serie GT M paket på samma gata jag bor på.

Har sett Glaciärsilver med Oyster läder, tonade rutor o shadowline, ger en fräck kontrast till silver o är ovanligt. Silver på en M-sport är fint också, samt lätt att sköta!

Henke
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Är kanske lite partisk i målet eftersom jag sedan någon månad tillbaka kör en Mediterranean blue F11 med oyster skinnklädsel (dock ej M-sport). Mycket nöjd över valet...efter mineralgrå och vita BMW jag haft tidigare kändes det som det var dags för något nytt, och lite mer unikt (för att vara F1x).

Lacken är riktigt snygg i solljus, åtminstone så länge bilen är ren. Jämfört med den mineralgrå jag hade tidigare känns dock denna kulör mer smutsframhävande, så det är väl en nackdel (även om jag misstänker att carbonsvart är snäppet värre att hålla ren). Kombon med oyster skinn är riktigt smakfull tycker jag själv.

/J.I
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.