AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.028

Barnvagn i E34 sedan?

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Hallo där...får man ner en barnvagn i bagaget på en E34?
Am
569
Ambush
540i/6-94
Om du lossar underedet och lägger själva korgen i baksätet så ja - då får du in en barnvagn. Men sen är det fullt :/
Vi får då in barnvagnen i bagaget på vår 525i -88. Underredet på en sida och insatsen på andra sidan i bagaget. Inga problem, nåja, lite trångt är det men det går. Och tar man av hjulen från underredet på vagnen så är det plättlätt.
Detta var en av argumenten till att behålla 525:an iställe för att byta ut den mot en kombi. Funkade! :)
Henrik535
Behöver bara ta bort hjulen så slinker den ner hur fint som helst.
bo
42
bowmore
BMW 540ia -94
ja får ner våran emmaljunga vagn om ja tar bort suffletten sen finns mer än halva skuffen kvar !
funkar kanon ..de e kombivagn...

Tangentbordet är lite svårstyrt, men jag tror att jag har alt under ctrl.
Vi har en 2år gammal Brio-vagn som vi köpte av svågern efter provlastning i skuffen. Tar man bort suffletten går den ner med insatsen i underredet och då har vi halva skuffen kvar att packa i. Orkar man inte demontera suffletten blir det till att ställa insatsen bredvid underredet=fullt belamrat skuffgolv och svårstuvade mellanrum här och där. Bättre isåfall att ställa insatsen i baksätet. På långresor med mycket packning är svärmorskista ett absolut måste. Man vänjer sig. Men en kombi är i alla lägen mer praktiskt när man skall lasta, det är bara att konstatera. Anledningen till att vi valde att behålla vår sedan var rent ekonomisk. Kändes som väldigt dåligt betalt med 30.000:- för en pedantskött bil med nästan alla slitdelar nyligen bytta. Men nästa bil blir definitivt en kombi även om vi inte behöver släpa runt på en barnvagn då.

Stefan
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
okej!

Då bör det, om än med lite trix, fungera iaf. Hmm...det var ju både bra & dåligt..annars är ju en barnvagn ett perfekt argument till en 540 touring =)

Tack för svaren!
Barnvagn i E34, javisst! :-) (Gäller även E28!) På långresor delade vi på insats och underrede och ställde bredvid varandra i bagaget. Resten av packet ryms sedan bra i insatsen och i vagnskorgen. Ibland packade jag saker under underedet med hjulen kvar men det är bekvämare att ta bort hjulen. Kista på taket har aldrig behövts trots att vi är en familj på fyra pers. Riktigt kul blir det när man väl slipper barnvagnen och istället lastar in 5 flak med öl som man köper billigt i Tyskland.

Min erfarenhet är att E34:n passar bra som barnbil, med bakre bältena gående utåt blir det busenkelt att spänna fast barnet när man börjar köra med framåtvänd barnstol.

Mvh LEF
Ho
3
Home-r
525 TDS -93
hejdu
som nybliven farsa och nyinköpt barnvagn så fungerade det fint ihop med min E34 jag behövde endast ta bort ena hjulparet eftersom vagnen är högre på ena änden,sedan rullar man bara in den (Barnvagn av märket ORA)till salu för övrigt
good luck
bo
42
bowmore
BMW 540ia -94
E34 e dj....t trång när kottarna sitter bakåtvända
(saknar combi)

Tangentbordet är lite svårstyrt, men jag tror att jag har alt under ctrl.
Har du den bakåtvända stolen fram finns det gått om plats för benen bakom passagerar stolen. Synd att baksätet är lika lågt som i en gammal Ford Taunus så det blir obekvämt i längden för en vuxen. (E28:ns baksäte passar vuxna bättre.) Om man har barnstolen båkåtvänd i baksätet blir det trångt fram. Men ändå betydligt bättre än i 3-serien.

Saknar själv kombi men det beror inte på att man har barn. Vill bara poängtera att man klarar sej bra utan kombi.

Mvh LEF
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har en fråga till är med barnvagn!
Vad för sort vagn har ni?? vilket märke och från vilket år???
Tackar så hemskt mycket om ni svarar!!!

MvH Bmw 4-ever

Emmaljunga kombi-vagn 99:a

Mvh LEF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.