|
|
|
|---|---|
|
Har inte hunnit köra särskilt mycket med min nyligen inköpta 118d F20, 2015 års modell. Trodde den skulle gå snålare och allra helst pga att där sitter en box från Dieselkraft. Jag har kört lugnt och fint men förbrukningen verkar inte särskilt bättre än min tidigare 118d från 2007 (143 hk). Blandad körning hittils ligger på 0.51. Den nya modellen ska vara snålare och med Kraftboxen borde det väl vara ännu lägre? För övrigt, det finns både positivt och negativt att läsa om dessa boxar. Är det skadliga om man kör någorlunda normalt, ej buskörning? Blir partikelfilter igensatt snabbare? | |
|
Är det verkligen så viktigt o jaga cl i förbrukningen? Tycker allt att 0.51 låter bra, men du har kraftbox i bilen så vem vet om den gör rätt för sig?? Sedan är ju 143hk o 150 hk samma typ av motor där BMW hittat ytterliggare 7 hk. Huvudsaken är att du är nöjd med bilen o gasar på lite med bilen o inte ekonomi kör. Partikelfiltern är självrengörande, men åter igen kör lite längre sträckor så motorn renar av sig. Lycka till med bilen |
|
|
För att komma under 0.51 (blandad körning) med din bil kommer du få exprementera mycket.... Men jag håller mig gärna uppdaterad om det går! :) |
|
| Jag trodde bara den skulle gå snålare. I tester i tidningar har man sett att förbrukningen är lägre än tidigare modell. Det är bra drag om man gasar på i alla fall. Grymt bra bil i övrigt. Har MSport paket. | |
| Är det någon som vet om BMW kan spåra upp att det har suttit sånna boxar i bilen? Misstänker att diverse motorgarantier slopas ifall det skulle hända något och dem upptäcker detta? | |
|
Ja, det finns fall där ersättning nekats även om boxen varit borttagen vid felsökningen. De lämnar massa konstiga värden efter sig även om man nollar felkoder. ------- //Lövet |
|
| Misstänkte att de skulle vara så, tack Lövet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.