AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.300

BMW M5 E60 på väg upp?

Sida 4 av 4
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Helt klart imponerande (eller galet att en helt "vanlig" 997 håller värdet på det sättet, vilket också speglar priset på 991:orna som ligger otroligt nära nypris trots 2-3 år på nacken. Billigare att köpa nytt!
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Så sa dom på porsche där jag bor med men att det inte finns nog med nya bilar vilket håller beg priser så högt. Gör att man kan låna pengar och köra 2 sommar och sälja för samma pengar vilket är kul för dom som gillar att byta ofta :)
Ja, galet är det. Och dessutom givet att jag köpte en av de dyrare 997 via PC när det begav sig. Hade jag köpt en billigare privat hade jag troligen gått med vinst. Men när jag sålde min fanns det i stort sett ingen annan svensksåld lågmilare med den rätta specen på Blocket.

Fast hur man än vrider sig sitter svansen där bak som det heter. Är sugen på en 991:a men de har också stått sig väldigt bra i pris. Satt och bläddrade i en gammal AMS från 2013 och då ser man att annonspriserna är de samma.
Får se vad det blir dör något kul i höst, Macan GTS eller MBC63 är två andra kandidater.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Har lite samma erfarenhet med mina BMW, nu senast en M5 E39 som jag hade i ett och ett halvt år, körde 3000 mil med den utan värdetapp vilket känns konstigt, hade räknat med ett värdefall när jag köpte den.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

offtopic

Dawwe: var det du som lämnade "dimljusen passar din M3" lappen:):)
Bianca: Japp! Passar ju inte E39 så du får slänga de i värsta fall :D
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

:)
Varför GTS och inte S eller Turbo Kristoffer? Får man plats med bakåtvänd barnstol i baksätet i Macan? Antar den har Iso-fix?

/Anders
Anders: Jag tycker GTSen är lite mer speciell och tilltalar mig faktiskt mycket mer än Turbon. Sportstolar, sportavgas, svart optik, svarta strålkastare samt den läckra GTSklädseln ingår mm. Tror också värdet kommer stå sig lite bättre på GTSen.

Har provat min grannes GTS - har ev möjlighet att köpa hans bil om några månader då han jobbar på PC - och det är otroligt vad bra den går på kuperade vägar. Visst, tyngden känns jämfört med min gamla 997:a men det är väldigt imponerande.

Bakvänd stol går om man vill :-) Bagageutrymmet är däremot riktigt dåligt men snart är barnvagnstiden passé för gott. Isofix är standard bak vad jag vet men tror det är ett relativt billigt tillval till passagerarstolen fram.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Lite OT kanske men glöm inte M5:ans bror B5. Tycker den är lite av en doldis. Lite "bättre" på visa grejer, lite bekvämare, lite starkare, mycket snålare, billigare försäkring och servicekostnader än M5 och en växellåda som faktiskt håller en livstid.

Var insnöad på M5 E60 först ganska länge som de flesta när den kom men efter att ha provat och jämfört blev valet inte så komplicerat. :-)

BMW 4 Life
Hade nog valt en B5 om den haft en V10:a :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.