AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
688

Hur monterar man en bakrutespoiler på E36?

Visa användare
44
FuuG
E36 318ISA Coupé -96
Hur monterar man fast en bakrutespoiler på en E36??

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Först ska du slipa av spoilern lite på insidan där den ligger an mot listen runt bakrutan. Se ska man stryka på en primer på den yta man slipat på spoilern. Efter detta lägger man en sträng med karosserilim där man primat och trycker sedan fast spoilern. Det kan vara lämpligt att tejpa fast den så den sitter stabilt medans limmet torkar. Tror man bör ha tryck på den minst 1 dygn!

/Per
te
46
texas
325 -89
jag gjorde så att jag satte dit en grå färgad film på bakrutan innan jag satte dit takvingen för att det inte skulle se fult ut innifrån sen så lägger man bara på en sträng med lim ( jag köpte lim hos det lokala glasmästeriet, sitter som bara den) men innan du lägger på lim lägg dit takvingen och kolla hur långt ner den går och sätt en tejp eller nåt så att du ser hur långt du kan lägga lim. Annars kan man lätt få lim nedanför takvingen och det ser inte bra ut! sen så satte jag den i spänn med en litet spännband som jag drog genom mina bakrutor! givetvis så får man lägga nåt emellan så det inte förstår lack/inredning. hoppas det hjäpte nåt!
/jocke
Visa användare
44
FuuG
E36 318ISA Coupé -96
Är primerns funktion som kontaktlim alltså??

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Primerns funktion är för att karosserilimmet ska fastna ordentligt mot plasten. Man kan jämföra det med att man målar saker med grunfärg först sen på med färgen... Använder man kontaktlim kan det bli svårt att få bort den sen.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.