|
|
|
|---|---|
|
Nån som har nåt snyggt förslag till fälgar till en E30?Om man slänger på sänkningssats 40/20, vilka storlek på fälgar för man på då utan att behöva valsa kanter etc? //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) | |
|
17" passar ju rakt av. Upp till 8,5" breda, bak kan man klämma in 9,5" tror jag. Viktigt är dock att ET (Inpressning) på fälgen blir rätt. RH har många fina modeller tycker jag. Hade själv en Porsche liknande CUP/split fälg från RH på min E30. 8*17" med 215/40-17. Funkade kanon. Länk Man kan få dit 18" också. T.ex. ACE Monaco med 215/35-18 eller nått. Då har du samma rullomkrets som orginal i stor sett. ACE Monaco hade jag på min E36, fast i 19" Länk Lycka till! /Per |
|
|
vad ligger dom fälgarna på i pris då? //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
|
RH Cup ligger på 14.000:- med Avon ZZ1 i 215/40-14 när jag köpte. Kanske billigare nu. OBS att det är äkta splitfälgar vilket är dyrt! Kolla här... Länk Bra kille som har den firman! ACE ligger på 8000:- för 4 fälgar. Kolla här! Länk Oxå en bra kille att handla av! Annars har du... Länk /Per |
|
| Jag tycker 7x16" är optimalt på E30. Ser ut som overkill annars. Har du inte tänkt slänga på Riegerpaket eller liknande så tror jag detta är en optimal storlek. Dock går självklart 17" på, men frågan är om man verkligen kan rekommendera 8" och bredare till E30. Kör dock inte med bredare än 215 då det blir svårt med fullt rattutslag och besiktning och sånt om jag inte har helt fel. | |
| Rekommendation är förresten att titta här på BMWbörsen efter fälgar och däck. Finns hur mycket som helst till E30 och ibland till riktig bra priser. | |
KalleBooy |
köp alltid hjulen via en däckfirma,skönt o låta proffsen skruva dit hjulen medans man bara tittar på ofta krävs ombalansering samt annat,vilket är då skönt att bara åka tillbax o de kostar inget,samt personligt bemötande,,,internet handel av hjul ställer till me stora problem ibland,men kan dock funka mycket bra |
KalleBooy |
DÄCK ÄR FÄRSKVARA NYTT ÄR ALLTID NYTT va försiktiga me begagnat samt vissa internet äffärer har ofta gammalt sortiment som dom säljer (köpt upp konkurs partier mm,därav låga priser,men de gamla däck oftast=blivi hårda greppar inte lika bra och är inte heller alltid europa godkända,,inte kul att åka me däck anpassade till asiatisk +40graders tempratur när vi här sen höst me plus 10 som max kanske=sladd garanteras :) kan va kul ,men de inte meningen DÄCK SKA GREPPA,skaffa mer motor isåfall :) |
|
Kalle, var driver du däcksfirma nånstans? Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.