|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa, ny medlem på forumet här (fast jag har tjuvkikat ett tag :)) Det är så att jag går i tankarna att byta bort min slöa Hyundai mot något trevligare. Har fastnat mycket för BMW 5-serien och e60 passar plånboken ganska fint (iaf i inköp). Har tittat på många modeller, först några stora törstiga bensinare men jag har väl släppt effektmonstren nu och fokuserar mer på komforten. En lokal firma har nu fått in en 525d men är lite kluven ang. specifikationerna. Type code NX51 Type 525D UL (EUR) Dev. series E60 (MUE) Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M57/T2 Cubical capacity 3.00 Power 145 Transmision HECK Gearbox AUT Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod. date 2009-10-29 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 2NP M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD 302 ALARM SYSTEM 337 M SPORT PACKAGE 4MS INTERIOR TRIM FINISHERS ALU PENTAN 4UN THROUGH-LOAD.W.INTE.STORAGE COMPAR 428 WARNING TRIANGLE 441 SMOKERS PACKAGE 442 CUPHOLDER 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 661 RADIO BMW BUSINESS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SP COP CONTROL 8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 853 LANGUAGE VERSION ENGLISH 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Bilen har rullat 14600 mil och enligt fordonsregistret har en herre ägt den sedan april 2010 fram till förra månaden. Milen stör mig inte, hellre en diesel som fått rulla än en som bara gått korta sträckor i stan. Är det något som saknas som är ett måste-option? MVH Calzonswe | |
|
Har för ca 8 månader sedan såld en exakt likadan M525dA facelift.......bästa bil jag ägt. Lagade ingenting under de 4 år jag ägde den. Har försökt köpa tillbaka den, men det går inte. Tycker du har en bra spec där. Jag plockade ur all elektronik i reservhjulsbaljan och bankade ut den lilla bulan nere i framkant så att jag senare kunde lägga i ett riktigt reservhjul. Kolla även dräneringen där så inget vatten kommit in. Mvh Jonas B |
|
|
Jag personligen saknar bara blåtand till telefon, men eftersom du har USB och hifi finns mulf-2 i bagagen (baljan) där du kopplar in mikrofonsladd som man får dra fram i sidan sedan upp till taket. Sedan går det att lägga till själv med lämpligt prog. Mvh Jonas B |
|
| Tack för ditt svar. Var och tittade på den innan idag. Relativt fin för miltalet. Byte av framruta bara var väl det som var att anmärka på. Ska tänka på det lite till, blir lite $$ emellan hyndan och bmw:n (sen går dom ju inte jämföra på samma dag iofs). | |
| Kan meddela att det blev ett köp idag. Så nu kan man titulera sig 5-serieägare. | |
|
Grattis till en skitsnygg bil med rätt färg, lite repkänslig men sååååå snygg i solen på kvällen. Mvh Jonas B. |
|
|
Kan varmt rekommendera motorvärmare till den om du inte har, det sparar motorn, glödstiften + relät och dig. Hade oljevärmare och cupevärmare monterat när jag köpte. Eftermonterade Länk som är galet bra. Monterade på höger sida vid oljekylaren. Glömde att det sparar även belastning på partikelfilter. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.