|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det är någon typ av förstärkare på Ljuddämparen på 520 d, tycker att den " brummar" rätt högt vid låga varv i låg hastighet??? | |
|
Håller helt med dig. Mvh Jonas B |
|
|
Har ju läst om syntetiskt/konstgjort ljud men trodde det var på typ M5 eller på de större motorerna! Är jag helt galet ute?? |
|
|
Yes, det var M5 som var så ljudisolerad så att de gjorde ett ljud för högtalarna i bilen. Mvh Jonas B |
|
|
Ok! Men upplever du samma dova ljud vid låg hastighet, i övrigt Super isolerad och tyst och tycker bara det är påtagligt ibland????!!! |
|
|
Ja precis, bara ibland som den låter extra fult. Lika när man stänger av kan den ibland låta konstigt från ljuddämparen. Mvh Jonas B |
|
|
Hade en 520d under sommaren (helt ny), håller med om att den mullrade lite mer på låga varv än de andra jag har kört (äldre F10 och F11) Kan det vara nya motorn? |
|
| Läser man på utländska forum så kan man tydligen märka tydlig skillnad på ljudet när bilen går in i nåt mode för att rengöra partikelfiltret om jag förstått det rätt. Detta sker nog däremot under färd, men ska märkas rätt tydligt vad gäller avgasljudet. | |
|
Det låter nog riktigt rimligt, stämmer nog med det "basmuller" jag upplever ! tack för det juha01 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.