|
|
|
|---|---|
|
Hallå Någon som vet om en centrallåsmotor till vänster bakdörr kan tas från en e39? Finns nämligen bara e39 på bilskroten där jag får skruva loss själv. Med vänlig hälsning, Johan | |
|
Hej, Skulle tro att det går. Men kolla med realoem.com Slå in din bils chassinr, de sju sista tecknen, leta reda på detaljen och klicka sedan på detaljnumret. Då listas alla modeller som har detaljen ifråga. /Lennart |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vad jag kan se så är reservdelsnummer för actuator rear door på en E38 67 11 8 352 165 Länk Det verkar faktiskt vara exakt samma actuator till framdörrarna också (detta är ganska vanligt att man gör så och fullt logiskt av ekonomiska skäl - tex E30 och flera Volvo-modeller vet jag har likadant). Så du är inte begränsad från att ta från just en vänster bakdörr. Du ska kunna ta en actuator från vilken av alla fyra dörrar som helst. Kör man cross-reference så ser det faktiskt ut som att samma actuator satt även på flertalet E39-modeller Länk För att vara säker på att du får rätt så demontera din nuvarande trasiga actuator och skriv ned reservdelsnummer (det bör vara samma som jag nämnde ovan). Gå sedan till bildemonteringen och dubbelkolla att du får med en actuator med samma reservdelsnummer. |
|
På skroten kostar motorn väl inget att tala om, men har du lust, finns det en möjlighet till självhjälp. :) Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.