AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.834

uppgradera ljudet i E92 - frågor

Ännu en ljudfråga, har en E92 med yngkligaste ljudsystemet. Ska byta högtalarna och montera slutsteg.
Den lokala billjudsnissen rekomenderar ett Etonkit, länk;
Länk
samt;
Länk
samt;
Slutsteget är JL-Audio, (4x100watt.)

Vad tror ni om detta paket?

En fråga till, finns det lågnivåutgång på cdspelaren som sitter i?

mvh jens
Länk

Länk

Nu bör länkarna funka.

mvh jens
Ro
68
Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Hej
De flesta kit blir mycket bättre än det du har idag, finns en del att välja på som bl.a
Länk
Länk
Länk
Länk

Det finns ingen lågnivå på orginalstereon så slutsteget måste ha högnivå med autostart, du måste även köpa till nya kåpor till diskanthögtalarna då du inte har diskanter monterade idag
Tack för svar & länkar Robbowitch!

Hur pass bra funkar det att använda högnivå från radion jämfört "riktig lågnivå"??

mvh jens
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Hej, jag har precis också börjat kolla på liknande.
Måste ställa några nybörjarfrågor:
* Jag ser bara 4 högtalare i min e92, en i respektive framdörr och bak vid passagerana på sidorna. De system som det länkas till innehåller fler högtalare, måste man då fixa plats för dessa själva eller kan man helt enkelt bara använda de högtalare som man de facto har plats för i bilen som standard?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
..och en fråga till: På pmshoppen.se står det:
"OBS: BMW bilar med joystick och skärm har fiber i bilen vilket gör det svårt att byta stereo. AUX-IN mm finns (läs. Dension) De bilar som kommer med Business och professional stereo kan bytas mot ny eftermarknadsstereo."

Detta påverkar inte om man bara vill byta högtalarna hoppas jag...?
(Sorry för hijack av tråden)

länk: Länk

Jag monterade MB Quart kittet i min bil, blev en klar förbättring mot standard skräpet!
Har du inte alls högtalare under framstolarna i din bil? Diskanterna monterar du innanför dörrspelgeln genom att byta själva plstkåpan mot en avsedd för högtalare, finns att köpa hos bmw...

mvh jens
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jo, glömde iofs nämna att jag har en under respektive stol. Det är väl subwoofers om jag inte har helt fel?

Du borde ha haft samma setup som jag innan du köpte MB om jag då fattat rätt?
GJorde du monteringen själv?
Yepp, sitter 6,5tums sub under varje stol. I det kit jag valde följer allt med som behövs för bytet. länk;Länk

Monteringen är skitenkel, finns även guider på youtube med bra tips!

mvh Jens
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Har åxå MB-kvarten. Det är 8" bas och 4" mellanregister.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jens: Hade du också 4+2 högtalare som jag? D.v.s en i respektive dörr och en på var sida bak vid passagerarsätena?

I MB-paketet så ser jag två små högtalare (tweeters?) som ska monteras "vid backspeglarna", sedan två högtalare, mellanstora och två subs.
Saknas det inte då två högtalare för att byta ut dom som är i baksätet?

Mvh
Tobias
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Det paketet är bara för högtalarna fram.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Fedorov; jag hade 2 högtalare fram(1per dörr) samt sub under varje stol samt en bak per sida. Har ej bytt bakhögtalarna, dessa ingår ej i paketet. Fäste/galler till tweeter köper man hos bmw, finns slm orginaltillbehör. Jätte enkelt att byta dessa delar!

mvh Jens
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Ok, då har det klarnat, tack för era svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.