|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp att tolka och lösa felkoder till en e39 2000 årsmodell DTC Beskrivning A9 - Signalutgång gasspjäll, avstängt 08 - Luftmassmätare, felaktig signal givarkrets 75 - Pedallägesgivare 1/2, orimlig signal 6F - Gaspedallägesgivare 2 AC - Signal pedallägesgivare 1/2, kortslutning 28 - Gaspedal och bromspedal, orimlig signal Var ska man börja leta tänka på? Kan det vara en av dessa som orsakar alla koder? | |
| Känns som lite för mycket koder, radera alla och se vilka som kommer tillbaka direkt och börja med dem. | |
|
Tack för svar. Jag raderade och inga kom tillbaka, än iallafall. Men den håller på sådär till och från så tänkte att kanske det var någon standard fel, läste något om en kontakt på spjällhuset som krånglar på e39 men ville få det bekräftat innan jag börjar gräva där. |
|
|
Nä inget standardfel. Dock känns detta rätt permanent och borde då visa sig igen inom kort. AC - Signal pedallägesgivare 1/2, kortslutning Du har även tre andra koder till pedallägesgivaren. |
|
|
Vet du vart pedallägesgivaren sitter? En verkstad sa till mig LMM vi bytte den men fortfarande samma problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.