AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.608

chassipaketet Comfort & Dynamic

ca
107
calpe
X5 40D F15
Har i de 2 senaste bilarna, X5 E70 och F15, haft fjädringspaketen Adaptive drive Dynamic. Dock tycker jag att på F15 så känns gången lite sladdrig (på comfort-läget) på kurvig väg men med sport-läget så blir det kanon (dock med trögare styrning) medan på E70 så var det kanon hela tiden...

Men vad tillför paketet Adaptive Comfort? Fanns inte när jag köpte E70 men lurar att den kanske får till stilen på F15 lite bättre, någon med erfarenhet?

Vad jag förstått med Adaptive Comfort så är det en luftfjädring som får bilen att gå opåverkad om du lastar tungt, dock ej märkt något konstigt med F15 med tung last och långkörningar med endast Dynamic-paketet. Något jag missat?

Mvh
ca
107
calpe
X5 40D F15
Nähä, ingen som hade koll. Får väl höra med säljaren då...
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
F15 har väl alltid luftfjädring på bakaxeln som gör att bilen inte går att "lasta ner". Sedan har BMW hittat ett nytt sätt att tjäna pengar genom att det kompletta systemet för aktivt chassi, inkluderande Dynamic Drive (aktiva krängningshämmare) och aktiva dämpare mellan hårdaste och mjukaste läget kostar närmare 50k.

Vill man inte ha det kompletta systemet köper man antingen det mer komfortinriktade eller det mer sportinriktade och sparar några tusenlappar.

/M

Mina bilar: Länk
ca
107
calpe
X5 40D F15
Det är bara 7-sitsig som har luftfjädring på F15 har bestämt för mig. Påverkar "comfortfjädringen" komforten i realiteten på en fem-sitsig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.